TWB Thuiszorg met Aandacht

Strategisch traject en diverse regionale campagnes

Specialisaties in deze case

Online strategie traject TWB Thuiszorg met Aandacht

TWB Thuiszorg met Aandacht is dé specialist op het gebied van thuiszorg in West-Brabant. Al meer dan 100 jaar helpen zij cliënten in huis, dag in dag uit. De professionals bij TWB ondersteunen in de meest uiteenlopende situaties. Denk hierbij aan het leveren van zorg bij het aan- en uitkleden, persoonlijke verzorging maar ook vakkundige ziekenhuis verplaatste zorg.  Door de kleine, vaste zorgteams is er altijd een bekend gezicht dat bij de zorgbehoevende over de vloer komt. En dat wordt gewaardeerd met een 8,2 door TWB’s cliënten!

Strategisch traject

Tijdens strategische sessies is Fingerspitz in de organisatie van TWB Thuiszorg met Aandacht gekropen en hebben wij hen goed leren kennen. Waar staat TWB nu? Waar willen zij over 5 jaar staan? En hoe komen we daar? Op basis van de bestaande offline missie, visie, strategie en hun online ambities, is er gebrainstormd over een online missie die future proof is. Deze online missie is als kapstok gebruikt voor de ontwikkeling van alle online activiteiten. Vervolgens hebben we succesfactoren en bijbehorende KPI’s in kaart gebracht zodat online doelstellingen meetbaar worden.

Request for proposal & customer journeys

Na dit strategisch traject bleek dat de bestaande website niet meer paste bij hun huidige online ambities. Op basis van de wensen van TWB hebben wij een Request for Proposal geschreven. Hierin staat precies waar een splinternieuwe website zowel technisch als functioneel aan moet voldoen. Daarnaast hebben wij de customer journey in kaart gebracht en een advies uitgebracht voor een bijpassende menustructuur. Met deze input kon TWB Thuiszorg met Aandacht heel gericht en met een goed voorbereid gevoel een offerte aanvragen bij een selectie webbouwers.

Met een goed gevoel keuzes maken voor de toekomst, dat doe je op basis van een gedegen strategie. Maar ondertussen wil je als organisatie niet stilstaan; dat doet je concurrentie ook niet! In samenwerking met TWB Thuiszorg met Aandacht hebben we gezorgd voor een future proof plan en hebben we sterke regionale campagnes gedraaid via zowel AdWords als Facebook.

Kristie Beliën

Is de spin in het web op het gebied van online marketing

Ondertussen bij TWB: de show must go on!

Terwijl het strategisch traject wordt opgepakt, staat TWB Thuiszorg met Aandacht niet stil. Integendeel zelfs. Samen met TWB hebben wij regionale advertenties opgezet via verschillende kanalen. Allereerst in Google AdWords, maar later ook via Facebook advertenties. Het bleek dat de doelgroep hier erg goed gevonden werd. Zo zijn er diverse social campagnes geweest rondom maaltijdservices, communicatie richting mantelzorgers en ads voor extra zorgdiensten die cliënten bovenop hun bestaande zorg kunnen inkopen. Om dit allemaal meetbaar te maken op basis van belangrijke KPI’s hebben we ook Google Tag Manager en Google Analytics ingericht.

Voorbereiding op de toekomst

TWB bereidt zich op dit moment helemaal voor op de toekomst waar de zorg 24/7 doorgaat. Ze weten nu hoe ze zich online moeten ontwikkelen en welke succesfactoren en KPI’s hierbij horen. Met dit duwtje in de juiste richting kan het marketingteam van TWB Thuiszorg met Aandacht makkelijker bijsturen op (online) campagnes om zo tot het gewenste resultaat te komen. Dit blijft niet onopgemerkt. Op Frankwatching worden ze zelfs tot koploper in de zorgmarketing genoemd!

  • Strategische voorbereiding met succesfactoren

  • Regionale ads via Facebook & AdWords

  • Bijsturen op KPI's

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.