Deze 5 nieuwtjes van afgelopen maand mag je niet gemist hebben

Je leest het Nieuwsalarm: onze maandelijkse update met de 5 allerbelangrijkste online marketing headlines van deze maand.

Wil je het Nieuwsalarm één keer per maand via WhatsApp ontvangen? Stuur 'Start' naar 076 763 06 00. Lees je dit op mobiel? Klik hier!

Pinterest krijgt Instagram-achtige features

Pinterest en Instagram gaan steeds meer op elkaar lijken. Pinterest heeft besloten video’s meer en meer te omarmen. Het platform heeft functies toegevoegd die het stukken makkelijker moeten maken voor zowel merken als creators om video’s te delen op het platform.

VideoTab

Pinterest legt de nadruk op snelle, simpele video’s, zoals how-to’s en tutorials. Pinterest heeft zelfs gezegd dat de duurzaamheid van video’s op het platform stukken langer is dan foto’s en illustraties. Zo hopen ze dat creators meer video’s gaan plaatsen op het platform.

Pinterest en Instagram lopen beiden voorop in de polonaise die gaat om de visual shopping-ontwikkelingen. Ook Google Images doet hier aan mee. Het lijkt een steeds belangrijkere trend te worden binnen de grootste online platformen.

Sinds april dit jaar kunnen Nederlandse adverteerders adverteren op Pinterest.

Nieuwe doelstrategieën voor campagnes op LinkedIn

Voor het eerst sinds de lancering van de nieuwe Campaign Manager heeft LinkedIn een belangrijke update doorgevoerd: de beschikbaarheid van drie nieuwe doelstrategieën:

  • Brand awareness
  • Website conversies
  • Job applicants

LinkedIn omschrijft het als de “full funnel” experience, omdat het hiermee de drie belangrijkste doelstrategieën voor LinkedIn in de gehele customer journey heeft vrijgegeven.

Met de verbeterde Campaign Manager optimaliseert LinkedIn ook de klikprijzen om deze af te stemmen op je doelstelling. Als je websitebezoeken als doelstelling selecteert, worden alleen de kliks die naar je landingspagina gaan in rekening gebracht. Voor social engagement campagnes worden de prijzen geoptimaliseerd om alle sociale acties (zoals, opmerkingen, aandelen, etc.) te omvatten.

Google brengt Web-App-propertytype naar Analytics

Binnen Analytics is een nieuwe propertytype beschikbaar. Naast de Web- en App-property is er nu ook een gecombineerde versie van beiden beschikbaar (voorlopig in bèta): Web+App.

Rapportages voor deze nieuwe eigenschap maken gebruik van een enkele set consistente metrics en dimensies, waardoor het mogelijk is om geïntegreerde rapportages over app en web te zien als nooit tevoren. Nu kun je vragen beantwoorden zoals:

  • Welk marketingkanaal is verantwoordelijk voor het werven van de meeste nieuwe gebruikers op uw verschillende platforms?
  • Hoeveel totaal unieke gebruikers heeft u, ongeacht het platform dat zij gebruiken?
  • Hoeveel conversies zijn er de afgelopen week op uw app en website uitgevoerd en welk platform is de drijvende kracht achter de meeste van deze conversies?

Inzicht in de manier waarop mensen omgaan met je app en website betekent dat je een breed scala aan gebruikersinteracties moet meten, zoals klikken, paginaweergaven, openingen van apps en meer.

Google maakt het eenvoudiger om deze acties op al uw platforms op een consistente manier te meten. Het nieuwe propertytype maakt daarom gebruik van een flexibeler event-based model voor het verzamelen van de unieke interacties die gebruikers hebben met je content, zodat je elke aangepaste gebeurtenis die je instelt, kunt meten.

Wil je het Nieuwsalarm één keer per maand via WhatsApp ontvangen? Stuur 'Start' naar 076 763 06 00. Lees je dit op mobiel? Klik hier!

Snapchat-ads bouwen in 3 klikken met Instant Create

Snapchat lanceert Instant Create, een eenvoudige manier voor adverteerders om in drie eenvoudige stappen advertenties te maken.

Selecteer simpel je doel (meer webbezoeken, app-installaties of app-bezoeken), voer je zakelijke website in en voltooi je targeting.

Instant Create biedt adverteerders met beperkte middelen een manier om snel te beginnen met het bereiken van een zeer betrokken publiek om hun bedrijf te laten groeien met Snapchat.

Ad Customizers beschikbaar voor Bing Ads

In navolging van Google heeft nu ook Bing Ads - of eigenlijk Microsoft Advertising - customizers gelanceerd.

Ad customizers zijn parameters in de advertentietekst die worden vervangen door dynamische tekst wanneer de advertentie wordt weergegeven voor de gebruiker. De tekstwaarden worden verstrekt in het feed-bestand en ze worden geselecteerd op basis van de targeting gedefinieerd in de feed.

De parameters in de advertentietekst volgen dit formaat: {=FeedName.AttributeName: Standaard}. Als uw feednaam "Aanbiedingen" is en u wilt het aangepaste attribuut "Product (tekst)" gebruiken, dan is de parameter {=aanbiedingen.product}.

De mogelijkheden met ad customizers zijn eindeloos, omdat je elke advertentietekst die je maar wilt kunt maken. Je kunt advertenties wijzigen op basis van een reeks van targetingopties binnen de feed, inclusief locatie, publiekslijsten, apparaat, zoekopdrachten, tijd van de dag en anderen.

Lees meer over