Oldskool Expert

Stuur meer op data en experimenten. Zie innovaties als een nieuwe kans: durf ze te omarmen!

Jij bent een expert. Zorg ervoor dat je jezelf blijft uitdagen. Houd daarom de laatste ontwikkelingen goed in de gaten.

Dit is jouw online marketing survival kit:

Gebruik het dashboard om meer te sturen op data en resultaten uit experimenten. Durf nieuwe innovaties en inzichten te omarmen.

Gebruik het leerboek over code om je development skills op te krikken. Ontwikkel je expertise verder door en investeer in kennis over innovatie en growth hacking.

Gebruik het postvak om zo veel mogelijk kennis vanuit andere bronnen op te doen. Volg de beste influencers, en meld je aan voor verschillende kennisplatformen.

 


 

Handige tips

Singulariteit

Lees je in over Singulariteit. Dit begrip gaat over de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van artificial intelligence. De voorspelling is dat, in 2045, de ontwikkelingen op het gebied van technische vooruitgang niet meer door mensen gedaan hoeft te worden. Dat kan de techniek dan namelijk veel beter zelf.

Een goede leestip is dit artikel, waarin Ray Kurzweil - volgens Bill Gates 'de beste voorspeller op het gebied van artificial intelligence - voorspelt hoe technische ontwikkelingen onze levens de komende jaren beïnvloeden.

Innovatie

Een goede basiskennis over coderen gaat je ontzettend ver brengen. Zo kun je zelf snelle optimalisaties op je website of binnen bijvoorbeeld Google Tag Manager instellen. Ook wordt het op die manier makkelijker om zelf elementen te koppelen en te bouwen. Voor technische problemen heb je dan geen developer meer nodig.

Met wat basiskennis over HTML, CSS en JavaScript kom je al een heel eind. Op Codecademy kun je gratis je skills in deze drie talen opdoen.

Wil je voorop lopen wat betreft updates over groei, door middel van slimme technologie? Een goed begin is om je te abonneren op de nieuwsbrief The Exponential View, van Azeem Azhar. Hij update je iedere zondag over de laatste ontwikkelingen, trends en tips voor slimme groei.

Experimenteren

Volgens Mark Zuckerberg en Jeff Bezos, oprichters van Facebook en Amazon, is het dé nummer 1 strategie: experimenteren. Zuckerberg zegt zelfs dat er 'niet 1, maar misschien wel 10.000 versies van Facebook live staan.' En dat allemaal met één doel: kijken welke het beste werkt.

Kortom: experimenteren is nodig, als je wilt groeien. Michael Simmons legt uit dat 10.000 experimenten je verder brengen dan 10.000 uur werken.

Exclusief: het eBook 'Get online marketing DONE!'

Download het eBook 'Get online marketing DONE' - boordevol handige hands-on tips om écht successen te boeken op het internet!

Download het eBook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.