Bel ons: +31 (0)76 763 06 00
Zoekmachine optimalisatie

Je klanten en prospects googlen op het web. Maar de concurrentie voor de bovenste posities is moordend. Hoe zorg je voor méér organisch (gratis) verkeer via zoekmachines?

Waarom SEO?

  • Méér verkeer met zoek- en koopintenties naar je website
  • Méér organische (= onbetaald, gratis!) bezoekers
  • Optimale gebruiksvriendelijkheid voor je bezoekers
  • Piijlsnelle website
  • Topposities claimen in de zoekresultaten

Wat is SEO?

SEO betekent Search Engine Optimization - ofwel, Zoekmachine Optimalisatie. Het trucje klinkt simpel: topposities scoren op zoekmachines, op de juiste zoektermen. Maar simpel is het zeker niet (meer). SEO is en blijft één van de uitdagendste en ondertussen belangrijkste onderdelen van online marketing. Bovendien kan het ontzettend tijdrovend uitpakken. Tenminste, als je aanpak niet klopt.

En ondertussen worden zoekmachines - zoals Google, maar vergeet ook Bing niet - steeds slimmer. Zoekwoorden een paar keer terug laten komen? De juiste <h1>- en <h2>-tags op je website? Prima leesbaarheid op mobiel? Dat is een goed begin, maar lang niet genoeg voor de topposities.

Lees onze longread over SEO, en je begrijpt precies wat SEO is.

Hoe begin je?

Meer bezoekers realiseren via Google? Slimme zet, want organisch verkeer = gratis verkeer. Maar hoe begin je?

  • Heb je al een website? Dan is de SEO Check een goed startpunt. De check beoordeelt je website op 40+ belangrijke punten, waar Google je óók op beoordeelt. Scoor je slecht op één van die punten? Dat kan je zomaar een paar posities kosten, en dus een hoop verkeer.

  • Start je met een nieuwe website? Vergeet niet om al meteen met de vindbaarheid van je website bezig te zijn. Hoe later je begint met SEO, hoe lastiger je het jezelf maakt.

  • Wat kun je nog meer doen? Voer een zoekwoordenonderzoek uit en bepaal welk zoekverkeer je naar je website wilt laten komen. Verbeter de autoriteit van je website. Zorg dat je extra goed opvalt tussen de zoekresultaten. En creëer vooral ook content van topkwaliteit.

Het SEO-proces van Fingerspitz

Bij Fingerspitz houden we de continu veranderende wereld van zoekmachines continu in de gaten. Update in het algoritme? Got it. Nieuwe manieren van zoeken op het web? We’re on it. Extra data over je doelgroep nodig? No problemo, daar hebben we de juiste tools voor.

We zien SEO als een wisselwerking: goede vindbaarheid leidt tot méér verkeer, méér autoriteit en méér conversies. En dat zijn ook precies de drie ingrediënten die zorgen voor hogere posities in de zoekresultaten. Voor wat hoort wat.

We starten altijd met een SEO Audit, bestaande uit onder meer een nulmeting op bovenstaande onderdelen. Dit vormt later ook de basis van je content plan. We analyseren de prestaties van je website en stellen een zeer volledig adviesrapport op. Op basis daarvan kijken we hoe we de technische prestaties van je website kunnen maximaliseren, want ook dáár let Google op. Is je website wel een beetje snel, gebruiks- en mobielvriendelijk?

En uiteraard kijken we ook naar je doelgroep: welke woorden tikken zij in? Welke zoekwoorden zijn te generiek, welke hebben te weinig volume en welke zoekwoorden gaan waarschijnlijk meer conversies opleveren? We hebben de juiste professionele tools in huis - zoals SEMRush en Screaming Frog -, om de beste webanalyses te maken en topscores op Google te bereiken.

Aan de slag met zoekmachine optimalisatie?

Overtuigd? Stel met ons de ideale route samen voor jouw ideale marketingmix. Maak een afspraak voor een eerste kennismaking!