Bel ons: +31 (0)76 763 06 00
Tag Manager implementatie

Wil je snel en efficiënt nieuwe scripts en tags toevoegen? Het werken vanuit één standaard script bespaart tijd. Wij helpen je bij een Tag Manager implementatie.

Slimme scripts zetten wij in voor

  • AutoTrack
  • Plein

De voordelen van Google Tag Manager

  • Meer inzicht in je webstatistieken
  • Snel toevoegen van nieuwe scripts
  • Aanpassingen doorvoeren zonder tussenkomst van de webbouwer
  • Sneller laden van webpagina’s door gebruik van maar 1 script

Meer inzicht leidt tot meer conversie

Met behulp van Google Tag Manager krijg je eenvoudig meer inzicht in het gedrag van je bezoekers. Deze statistieken kun je dan weer bekijken in Google Analytics. Hier vind je alle data op één plek. Daar kun je meteen zien waar kansen liggen voor verbetering. In Google Analytics kun je onder andere klikken op e-mailadressen meten en verwijzende links naar andere websites nagaan. Deze gegevens worden vanuit Google Tag Manager ingeschoten. Via dit systeem kunnen we zelfs specifieke invulvelden van formulieren bijhouden.

Als Google Tag Manager eenmaal geïmplementeerd is, kunnen wij gemakkelijk en snel nieuwe scripts toevoegen zonder tussenkomst van de webbouwer. Denk bijvoorbeeld aan remarketingscripts of scripts die het mogelijk maken om conversies te meten in externe omgevingen, zoals Bing Ads of de Facebook conversiepixel.

Hoe gaan we te werk?

Wij analyseren je website en vervolgens stemmen we samen met jou af welke doelen gemeten moeten worden of welke externe scripts ingeladen moeten worden. Aan de hand daarvan stellen we Google Tag Manager in. Daarna leveren we eenmalig een code aan de webbouwer aan welke geïmplementeerd moet worden in je website. Als Google Analytics nog niet ingericht is, kunnen wij dit ook voor je doen. Vervolgens kun jij profiteren van alle extra informatie die je te zien krijgt.

Andere systemen

Naast het populaire Google Tag Manager maakt Fingerspitz ook gebruik van Qubit, en Adobe Dynamic Tag Manager.

Fingerspitz blogt over Webstatistieken!

Bij Fingerspitz krijgen we geen genoeg van online marketing. We zitten dan ook continu bovenop de laatste trends, nieuws, ontwikkelingen en strategieën. Die kennis delen we graag met jou.

Lees ons blog over Webstatistieken!

Wil jij ook gebruik maken van Google Tag Manager?

En zo meer meetbaar maken op je website? Of wil je zelf scripts toe kunnen voegen? Bel ons of kom een keer langs voor meer informatie! Met een paar quick wins bereik je snel resultaat.