Bel ons: +31 (0)76 763 06 00
Online marketing strategie

Hoe wordt mijn bedrijf online succesvol? Welke kanalen moet ik inzetten? Online succes begint bij het formuleren van een krachtige online strategie, heldere doelstellingen en concrete targets. Met als resultaat een duidelijk actieplan.

Een online strategie: de voordelen

  • Een goede online strategie geeft sturing
  • Je creëert eenheid in je online uitingen
  • We maken inzichtelijk en meetbaar wanneer je succesvol bent
  • Je website draagt bij aan je bedrijfsstrategie
  • Je behaalt resultaten die afgestemd zijn op je bedrijfsdoelstellingen

Van bedrijfsstrategie naar online strategie

Het online marketing model: strategie & tactiek

Het uitgangspunt voor je online strategie is je huidige bedrijfsstrategie. Deze geeft je bedrijf sturing in al je activiteiten. Allereerst zorg je er dus voor dat deze up-to-date is en future proof.

Vervolgens maken we een vertaalslag naar de online strategue en verwerken dit in een online marketing plan. We bepalen je online missie: wat draag je als bedrijf uit?

Je online strategie wordt bepaald volgens een sterk online marketing strategie model. Daarin zijn de online strategie en je aanpak - ofwel de tactiek - opgenomen. Dit online marketing strategie model helpt je om te begrijpen waar in de funnel je doelgroep zich bevindt, en welke middelen je daarbij moet toepassen. 

Wie zijn je klanten, in welke regio opereer je en hoe onderscheid je je online? Hierna formuleren we je online doelstellingen. Dat kan zijn het vergroten van het aantal loyale klanten, of het verhogen van het gemiddelde orderbedrag.

Hierbij worden concrete targets geformuleerd en welke acties er moeten worden uitgevoerd om die targets te halen. Nu heb je je strategisch fundament.

Je doelgroep en online landschap

In je online strategie zijn je doelstellingen het belangrijkst. We kijken vervolgens dus hoe we deze gaan behalen. We formuleren wie je doelgroep is en verdiepen ons in de denkwijze, wensen, interesses en het online gedrag van jouw klant.

Daarnaast bekijken we het online landschap: hoe zichtbaar en vindbaar ben je? En wat voor doelstellingen heb je per kanaal? Nu we dit weten, kunnen je website, social media profielen en overige online kanalen worden ingericht. Allemaal belangrijke onderdelen van je online marketing plan.

Download gratis: Het eBook Online Marketing Strategie:  en lees hoe je super slim je bedrijfsstrategie naar een goede online strategie vertaalt.

Online marketing plan: implementatie, monitoring en optimalisatie

Nadat alles ingericht is, wordt het zaak om hier goed mee om te gaan. Het hele bedrijf moet op de hoogte zijn van de strategieën en doelen. Alle uitingen moeten hierop worden aangepast. Wij houden de statistieken voor je bij om te analyseren of doelstellingen behaald worden.

Bespeuren we achterblijvende cijfers? Dan geven we je advies voor optimalisatie van je site of een van je andere kanalen. Zo kunnen we continu blijven bijsturen. En heb jij een website die niet alleen mooi is, maar ook echt bijdraagt aan je online marketing strategie.

Aan de slag met online marketing?

Strategisch advies nodig? Wij helpen je graag bij de vertaalslag van bedrijfsstrategie naar online aanpak. Neem vrijblijvend contact met ons op, of kom eens langs voor een kop koffie en een goed gesprek. Vinden we leuk!

+31 (0)76 - 763 06 00
info@fingerspitz.nl
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.