Online marketing in Frankrijk

Je bent klaar voor de volgende stap: je producten verkopen in Nederland en misschien Vlaanderen al goed, of je ziet een goede zakenkans in een ander land, zoals Frankrijk of het Franstalige deel van België. Het probleem: de taal, en de kennis van het land en de mensen. Hoe kun je het beste beginnen?

Nieuwe markt, nieuwe kansen. Je bent klaar om de Franse markt te penetreren. De laatste problemen zijn vooral taal, kennis over targeting in andere landen, en de optimalisatie van de campagne. Kortom: een nieuwe cultuur.

Wat is er nodig om succes te boeken in Franstalige gebieden, zoals natuurlijk Frankrijk en Wallonië?

Aan de slag met online marketing in Frankrijk

  • Nieuw land, nieuwe kansen: begin met een frisse lij in een nieuwe, kansrijke markt
  • Onze Franstalige online marketeer zet de campagnes op in vloeiend Frans
  • Internationale SEO-strategie, gebaseerd op populaire en kansrijke Franse zoektermen
  • Social media- en Display-advertenties doorvertaald naar de Franse taal
  • Optimalisatie van de campagnes in Franse gebieden en karakteristieken: wat zijn de meest interessante doelgroepen?

Online marketing in Frankrijk

Of je nu een internationale ambities hebt met je webshop, of grote zakenkansen ziet met je dienstverlening in Franstalige landen: je hebt genoeg redenen om de grens over te steken. Alleen al Wallonië is, samen met het Nederlands sprekende Vlaanderen, een complete nieuwe markt die vergelijkbaar is met Nederland.

Helaas is Engels niet het grootste talent van de meeste Fransen. Zij houden het liever lekker eigenwijs bij hun eigen taaltje. Daarom dien je werk te maken van een Franstalige website, welke goed vindbaar is op Franstalige zoektermen.

Het begint vaak bij een website die internationaal goed vindbaar is. Daarbij horen de juiste zoekwoorden in de juiste taal. Ook technisch dienen er veel optimalisatieslagen gemaakt te worden. Idealiter neem je wel de hoge SEO-scores die je in Nederland al hebt opgebouwd mee. Zo hoef je niet vanaf 0 te beginnen. Hoe pak je dat aan?

Maar het stopt niet biij een goed vindbare, Franstalige website: hoe zit het met de targeting op Franstalige gebieden? Hoe kunnen we online marketing activiteiten die in het kleine Nederland zo goed werken schalen naar een groter land? En nog belangrijker: hoe zorg ik dat de advertenties in bijvoorbeeld AdWords, Facebook en Display banners past bij de doelgroep?

Bij Fingerspitz werkt een Franstalige online marketeer: Nina. Nina is geboren in Frankrijk, en kent het land dus goed. Bovendien heeft ze al veel online marketing ervaring: al honderden AdWords-campagnes en SEO-zoekwoordonderzoeken zijn met succes uitgevoerd.

Kortom: penetratie van de Franse markt is een behoorlijke klus. Gelukkig kan Fingerspitz je helpen.

Is alleen de Franse online markt niet ambitieus genoeg?

Frans is een taal die internationaal gesproken wordt. Niet alleen in Frankrijk, maar vanzelfsprekend ook in delen van België, Zwitserland en zelfs Italië. In al deze gebieden liggen kansen.

Denk je dat je nóg meer wilt bereiken dan alleen Frankrijk? Ook de Duitse markt kun je veroveren, samen met onze Duitstalige expert Justin.

Lees meer over online marketing in Duitsland!

Even kennismaken?

Wil jij weten waar kansen liggen voor jouw organisatie? Of heb je vragen of opmerkingen? Aarzel niet en neem contact op.