Digital Marketing Live! 2018 - dit heb je gemist

Op donderdag 31 mei 2018 was het zo ver: dé jaarlijkse marketing update in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Digital Marketing Live!

#DML18 is hét grootste event van de Benelux op het gebied van online marketing, advertising en interactive media. En als hoofdsponsor verzorgde Fingerspitz - ook tweemaal vernoemd in de Emerce 100 - dit jaar meerdere interessante en interactieve sessies. Van interessante round table sessies tot presentaties op verschillende stages: je kwam ons overal tegen. Jij als ambitieuze marketeer moet hier natuurlijk je voordeel mee doen.

#DLM18: dit is wat je hebt gemist

Helaas, Digital Marketing Live! 2018! was hartstikke uitverkocht. Grote kans dus dat je het event hebt moeten missen.

Ben je er níet bij geweest? Wij zijn de flauwste niet. We willen je dde interessante content die we met de bezoekers deelden niet onthouden.

Daarom beginnen we bij deze een zevendelige blogserie: in ieder blog behandelen we één inspirerende sessie, plus de exclusieve content die we delen met de bezoekers.

Wil je niets missen van deze serie? Zorg dan dat je je aanmeldt voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan!

The Marketeer of the Future

Jaap Jacobs - Main stage, 12:00 - 12:30

Stay out of trouble. Hét advies van Robocop. Al in 1987, maar voor marketeers actueler dan ooit.

Automatisering van ons werk. Slimme assistenten en algoritmes - zoals Voice search en Smart Bidding -, die sneller zijn dan wij. Is de ondergang van de marketeer aanstaande?

Om 12:00 uur nam Jaap de main stage over. Hij besprak de grootste, impactvolle veranderingen ooit voor marketeers, en hoe je als marketeer een toekomstbestendige carrière opbouwt. Want automatisering komt gevaarlijk dichtbij.

Keep your friends close, but bots even closer. Ook test je zélf of je klaar bent voor de toekomst. Of niet. Wat zit er in jóuw survival kit? En welke adviezen heeft Robocop, half mens half robot, nog meer voor ons?

Ben jij een Marketeer of the Future?

Ben je klaar voor de toekomst? En zo niet, wat zit er in jouw survival kit om een succesvolle marketeer te blijven?

Doe de test!

How Jägermeister stops you from failing

Desiree van der Horst - Stage 5, 13:20, 30 minuten

Collega's heb je niet alleen om naast te zitten, samen te lunchen, en vervolgens toch allebei met je eigen ding bezig te zijn. Collega's zijn er om mee samen te werken. Want samen ben je slimmer dan alleen.

Maar hoe goed ken jij je collega's dan? En niet alleen je collega's binnen jouw team of afdeling, maar ook die van andere afdelingen? Of verderop in het gebouw? Of zelfs in een ander gebouw?

Stop met marketing fails omdat je elkaar niet weet te vinden. Maak in plaats daarvan juist gebruik van elkaars lessen. Deel je kennis en ervaring, en laat anderen dat ook doen. Hoe je dat op een slimme manier aanpakt? Jägermeister!

Snelheid verbeteren = meer conversies

Sjoerd Maessen - Roundtable, 10:00 | 10:45 | 11:30 | 12:15, 30 minuten

Achterstallige web performance is een gevaar voor je business. Toch onderschat je het: hoe lang is het geleden dat je een goede speedcheck hebt gedaan?

Het geduld van je bezoekers raakt steeds verder op: met iedere seconde die je website nodig heeft om te laden, verlies je 7% van je mogelijke conversies.

Bovendien zakt je positie op Google steeds verder weg. En toch, toch blijf je steeds meer zogenaamd "slimme", behulpzame scripts installeren op je website. Ondertussen zijn die scripts een regelrechte ramp voor de performance van je website of webshop.

Hoe los je deze problemen op? In een interactieve sessie sprak Sjoerd - expert op het gebied van web performance - over hoe je als slimme marketeer omgaat met een groeiend scala aan slimme scripts - die dus eigenlijk helemaal niet zo slim zijn. Ook vertelde hij je wat je dan wél moet doen, als je een website met topprestaties wilt.

Lead generatie middels marketing automation

Dax Strüber - Round table, 13:00 | 13:45 | 14:30 | 15:15, 30 minuten

Last van tijdsdruk? Onhaalbare targets? Doelstellingen waar je 's nachts van wakker ligt?

Herkenbaar, voor veel marketeers. En dat terwijl deze punten juist één van de grootste knelpunten kunnen zijn in de groei van je bedrijf - én van jezelf.

Pak je het wel goed aan? Investeer je niet teveel tijd in outreach en verkoop, omdat je baas alleen naar die cijfers kijkt? Is er geen slimmere, efficiëntere manier om je doelgroep te bereiken, te verbinden én te activeren?

Leadgeneratie met marketing automation is het antwoord - zowel voor B2B als B2C. Maar hoe ga je hiermee om? Hoe wordt implementatie succesvol voor jouw organisatie? Welke software past het beste bij je doelen? En het belangrijkste van allemaal: wat levert het op?

In deze praktisch ingerichte sessie ging Dax in op al deze vragen. Want wat marketing automation is, dat weet je inmiddels wel. Je wilt weten hoe, waarom en wanneer het voor jouw organisatie werkt. De keuze is enorm, en dat maakt de afweging er niet makkelijker op.

Search als spin in het web 3.0

Jelmer Dingemanse - Round table, 13:00 | 13:45 | 14:30 | 15:15, 30 minuten

Search verandert. Er ontstaat een nieuwe rol voor zoekmachine marketing in de customer journey. Daardoor vernieuwt het landschap, maar dat maakt het er niet eenvoudiger op.

Hoe ziet de toekomst eruit? Hoe blijf je zichtbaar in een doolhof dat zich alsmaar verder uitbreidt? Nieuwe, omnichannel touchpoints, concurrenten die in je nek hijgen, en nieuwe innovaties en devices die langzamerhand slimmer worden dan wijzelf, zoals spraakassistenten... Wat moeten we daar mee?

Eén ding is zeker:  de positie van search, en de manier waarop we daar als gebruiker mee omgaan, gaat veranderen. Tijdens deze round table sessie vertelt Jelmer je hoe je als zoekmachine marketeer je sterke vindbaarheid behoudt. Blijf de baas in je eigen web.

Was je erbij tijdens de round table sessie? Dan heb je een link gekregen naar unieke content: de 20 SEO Mythes. Maar ook als je er niet bij was delen we deze toffe download graag met je.

Download de 20 SEO mythes!

De rol van technologie in het verhogen van de Customer Lifetime Value

Daniël Klomps (Bluebird Day) - Round table, 10:00 | 10:45 | 11:30 | 12:15, 30 minuten

Daniël is onze collega van Bluebird Day - één van de andere labels van Handpicked agencies. Daniël is expert op het gebied van e-commerce oplossingen, en heeft een verleden in de online marketing.

De concurrentie neemt toe. Klikprijzen van onmisbare adverteerkanalen - zoals Google AdWords - blijvenn stijgen. Kortom: het wordt steeds belangrijker om het maximale uit die klant te halen.

Hoe doe je je voordeel met technologie, in het kader van de customer lifetime value? Ofwel, hoe kan het toekomstige, nieuwe landschap je helpen je klantwaarde te verhogen?

Daniël, die in het verleden account manager was bij Fingerspitz, pakte er in zijn round table sessies wat praktijkvoorbeelden bij.

AdWords & e-commerce trends in 2018

Ramez Khader (tijdens E-commerce Live!) - Round table, 13:00 | 13:45 | 14:30 | 15:15



Ramez spreekt weliswaar niet tijdens Digital Marketing Live!, maar is wél aanwezig tijdens E-commerce Live! op 30 mei, in dezelfde Beurs van Berlage in Amsterdam.

De ontwikkelingen in e-commerce en betaald adverteren staan nooit stil. Continu zijn er nieuwe uitdagingen en, helaas, ook struikelblokken. Je dreigt de grip te verliezen: steeds als je het gevoel hebt dat je goed bezig bent, verandert er weer wat.

Je wilt niet meer voor verrassingen komen te staan. Daarom praat Ramez je bij over de laatste updates en trends, maar ook vooral over de toekomst van AdWords. Je krijgt hands-on tips om straks eindelijk eens écht voorop te lopen, in de strijd om online zichtbaarheid en meer sales.


Fingerspitz stand

Heel de dag - met warme, Brabantse worstenbroodjes!

Sparren over lead generatie, online zichtbaarheid, innovatieve marketing tools of iets anders? Benieuwd naar onze ideeën over de toekomst van online marketing? Of gewoon trek in een warm worstenbroodje? De eye-catching stand van Fingerspitz  in de grote hal is waar je moest zijn.

De hele dag liepen marketeers af en aan om hun vragen te stellen over online marketing, in de breedste zin van het woord. Maar ook wij hebben geluisterd. Niet alleen naar mensen met vragen, maar ook naar mensen met plannen, ideeën, dromen, doelen en wensen. Ohja, en we hadden ook verse koffie, warme worstenbroodjes en heerlijke lunch.

Ook als we niet op een beurs staan, willen we naar je luisteren. Heb je een dringende vraag over online marketing? Twijfel je over je huidige aanpak? Of wil je gewoon een inspirerend gesprek? Laat het dan even weten.


Kon je er niet bij zijn?

Digital Marketing Live! 2018 was volledig uitverkocht. En dat hebben we geweten: tijdens de keynotes van Jaap en Desiree, tijdens de round table sessies, én bij de stand was het proppen.

Niet getreurd: wij zijn de moeilijkste niet. Ook als je het event dit jaar hebt moeten missen, willen we je de kennis die we daar deelden niet onthouden. En dat doen we zo:

Er komt er een zevendelige blogserie online op ons blog. Daarin vind je dus exclusieve content van de presentaties en sessies van Digital Marketing Live!:

  • Een kijkje in de slideshows van al onze sprekers tijdens beide events (Digital Marketing Live! en E-commerce Live!);
  • Extra uitleg die tijdens de presentaties en sessies werd gedeeld met de deelnemers;
  • Toegang tot exclusieve content, waaronder de 20 SEO-mythes van Jelmer, en de Marketeer of the Future-test van Jaap.

Kortom: als je een slimme, ambitieuze marketeer bent, wil móet je die content hebben. Meld je daarom aan voor onze community: je hoort het dan vanzelf als de blogs online komen.

Het formuliertje staat hieronder. Meld je dus snel aan, als je slim bent!

Lees meer over