Dynamic Search Ads - Smart Lab Aflevering #16

Je hebt alles al geprobeerd, maar je CPC's in AdWords blijven hoog. Hopelijk kan Google ons zelf helpen, met Dynamic Search Ads (DSA). Google genereert dan zélf advertentieteksten, en optimaliseert het bod op basis van machine learning. De vraag is: werkt dit?

In een concurrerende markt voor een grote B2B-speler is het lastig om rendabele Google AdWords-campagnes te realiseren. Ook al optimaliseer je eindeloos en test je alle soorten biedstrategieën en doelstellingen uit, het lijkt onmogelijk. Het nadeel: er is enorm veel concurrentie, terwijl het zoekvolume niet zo hoog ligt.

Conclusie: om van AdWords een waardevol kanaal te maken, hebben we hulp nodig. Hopelijk kan Google ons zelf helpen.

Daarom maken we gebruik van Dynamic Search Ads. Hierbij scant Google de pagina's waarop je wilt adverteren, en genereert zélf advertentieteksten zoals titels. Voorbeeld: zoekt iemand 'hotels in manhattan', dan genereert AdWords een advertentie die hierop wordt geactiveerd, zodra de kop van een pagina 'Hotels in Manhattan' is. De advertentie is dan superrelevant, zou je zeggen. Maar zorgt het ook voor lage CPC's?

Dat zie je in Smart Lab!

Abonneer je nu op Smart Lab!