Wingman Condoms

Display marketing

Specialisaties in deze case

Vind de juiste doelgroep voor Wingman Condoms

Wingman Condoms is een relatief jong merk. Ze hebben de condoommarkt door een innovatie op zijn kop gezet. Door middel van een hulpstuk, vleugeltjes genaamd, is het afrollen van een condoom een fluitje van een cent. Deze gepatenteerde innovatie heeft er voor gezorgd dat ze markt af kunnen snoepen van de gevestigde orde.

Marketingactiviteiten

Om Wingman Condoms sneller tot een groter succes te maken, zijn er flink wat marketingactiviteiten ontplooid. Zowel below-the-line, met het uitdelen van gratis condooms bij festivals, als above-the-line met een grote radio campagne op 538 en SlamFM.

Display in de mix!

Wingman had de behoefte de marketingmix steviger te maken, met name online. Daarmee werd de boodschap krachtiger gecommuniceerd aan de doelgroep. Omdat Wingman al met reclame op de jongere radiostations te horen was, zou het logisch zijn om ook te adverteren op de websites van die stations. Deze vraag is bij Fingerspitz weggelegd.

Wij hebben contact gelegd met de betreffende publishers voor een deal-ID. Daarnaast kregen we van de klant een akkoord om een deel van het budget naar eigen inzicht in te zetten. 

Doelgroep vinden

Na een brainstorm waren we er van overtuigd dat we de juiste strategie hadden om de doelgroep te vinden. Namelijk het adverteren op datingsites en jongerenplatformen! Onze stagiair heeft de opdracht gekregen om alle datingsites en jongerenplatformen van Nederland op te zoeken. We kunnen je vertellen, dat is een hele lijst!

We hebben de domeinen in een whitelist gezet. De Run of Network campagne werd ingezet op het bieden op standaard IAB formaat banners. Dit om te testen welke domeinen er boven zouden komen drijven. Zo testen we de potentie van elke publisher.

Doelgroep gevonden!

Gemiddeld is de CTR 0,07% op standaard IAB formaten (rectangle, leaderboard). Uiteraard is dit sterk afhankelijk van het materiaal, plaatsing en de doelgroep van de publisher.
Het domein partyflock.nl kwam met 0,84% CTR erg goed uit de bus. Maar ook Lexa.nl presenteerde beter dan andere domeinen. Daar waren het met name de conversies die opvielen (post impression).

Opschalen

Als je weet waar de doelgroep zich bevindt, dan kun je gaan opschalen. Je kan via RTB (Real Time Bidding) een groter formaat banners inkopen waarbij de floorprice aanzienlijk hoger ligt. Als die dan nog steeds zo goed werken, dan adviseren we contact op te nemen met de betreffende publisher, zodat je bijvoorbeeld een homepage takeover kan toepassen. Let op! Dit doe je alleen op het moment dat het relevant kan zijn voor de doelgroep, anders is de lijn naar irritatie heel fijn.

Ook interesse in een display campagne voor in de marketingmix? Wij kunnen je hier zeker bij helpen. Neem contact op met onze experts.

  • Zichtbaarheid bij de doelgroep

  • Juiste boodschap op het juiste moment

  • CreĆ«er brand awareness

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.