Van Uffelen Mode

192% meer omzet

Specialisaties in deze case

Explosieve groei in bestellingen

Van Uffelen Mode is ooit gestart in 1945 in Delft als dames- en herenmodezaak. Nu zijn er in totaal 29 winkels in Midden- en Zuid-Nederland, daarnaast verkopen ze ook kinderkleding en zijn ze online actief. 

Door samen te werken met Van Uffelen Mode en hun webbouwer zijn de bezoekersaantallen én verkopen explosief gegroeid!

Jan van den Broek

Helpt jou graag verder met zoekmachine optimalisatie, eyetracking en mobile marketing

Succesvol adverteren via AdWords

Met Google AdWords hebben wij diverse tekstadvertentie campagnes opgezet om de doelgroep te bereiken. Voorafgaand hebben we hiervoor een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Op basis van assortiment, voorraad, acties en zoekvolumes optimaliseren wij deze campagnes voortdurend.

Zodra we de mogelijkheid hadden om gebruik te maken van Google Shopping hebben we die kans gepakt. En met succes! We bereiken hiermee zeer gericht de doelgroep met het aanbod wat Van Uffelen Mode te bieden heeft, tegen geringe kosten. Inmiddels optimaliseren we niet enkel de campagne, maar ook de product feed met behulp van Channable.

Samenwerken en meedenken

Naast het inzetten van Google AdWords hebben we de modewebshop ook geadviseerd in zoekmachine- en conversie optimalisatie.

Voor zoekmachine optimalisatie hebben we een technische analyse uitgevoerd. Zowel aan het begin van het traject als toen het redesign van de webshop werd gelanceerd eind 2015. Daarnaast ondersteunen we Van Uffelen Mode met een actueel zoekwoordenonderzoek die zij vervolgens weer gebruiken in de content op de website. Deze content redigeren wij nadien zodat het geschikt is voor SEO.

Conversie optimalisatie vergeten we zeker niet. Hoewel het niet bij de oorspronkelijke opdracht hoort, is dit onderdeel zeker van belang om de doelstelling te behalen. Om meer rendement en dus meer bestellingen te behalen hebben wij vanuit onze ervaring wij diverse verbeterpunten aangedragen. Helaas is niet alles  op voorhand te voorspellen. Daarom hebben we diverse A/B test opgesteld om te zien wat er beter werkte. Hierdoor is het conversiepercentage met ruim 10% gestegen.

Sterke groei in bestellingen

Door onze ondersteuning in de online marketing werkzaamheden en het inzetten van advertenties is het aantal bestellingen en de omzet door de jaren heen fors gestegen. Rekenen we AdWords niet mee, omdat ze voorheen ook geen advertenties hebben ingezet, dan komen we op een stijging in transacties van +185%. De omzet is in dat geval zelfs met +192% gestegen. AdWords zorgt er uiteraard voor dat die cijfers alleen maar hoger uitkomen en dat tegen geringe kosten.

  • 185% meer transacties

  • 192% meer omzet

  • 10% hogere conversiepercentage

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.