TIAS

Ondersteuning bij conversie optimalisatie

Specialisaties in deze case

Samen conversie analyseren en optimaliseren

TIAS School for Business and Society is de business school van Tilburg University en de Technische Universiteit Eindhoven. Jaarlijks doceert TIAS ruim 2400 deelnemers uit 25 landen. Volgens de Financial Times behoort TIAS tot één van de top business scholen in Europa.

Samen meer leads door te testen

Aan de hand van een nieuwe merkidentiteit heeft TIAS een nieuwe website ontwikkeld. Na de lancering heeft TIAS ons gevraagd een analyse te verrichten met het oog op de performance en conversie. Hoe zijn we in staat om meer leads te realiseren?

Vooraf hebben we samen met TIAS de doelen en verwachtingen besproken. Daarna de prestaties in kaart gebracht door grondig de conversiefunnels en heatmaps te bestuderen. Ook hebben we de werking van de nieuwe website onderzocht op diverse (mobiele) apparaten, besturingssystemen en browsers, waardoor we aan de hand van onder andere bezoekduur en conversie verbetermogelijkheden hebben gevonden.

Tim van IJsendoorn

Partner / Innovation Manager en verantwoordelijk voor producten en processen

Data-driven decision-making

TIAS school

Na de eerste bevindingen hebben we een testplan gemaakt, samen de tests geprioriteerd en zijn we gestart met A/B testing. Je hebt daarbij altijd een verwachting of iets gaat werken, maar soms word je toch verrast. Op de oude website moest je goed zoeken om de kosten van een opleiding te kunnen zien, terwijl bezoekers die op de nieuwe website terecht kwamen dit direct kunnen zien. TIAS was bang dat deze wijziging ten koste zou gaan van de brochure downloads, maar het tegenovergestelde bleek waar. Bij het direct tonen van de kosten worden maar liefst 48,3% meer aanvragen ingediend. Zo blijkt maar weer dat testen het ideale instrument is om twijfels weg te nemen. Een aantal andere tests, zoals het aanpassen van formulier layouts en het toevoegen van accreditaties, stellen TIAS in staat het aantal leads met 10 tot 15% te vergroten.

Succes door het samen op te pakken

Conversie optimalisatie, en vooral A/B of multivariate testing, begint bij een helder beeld van onze klant en de propositie. Eerst ben jij aan het woord! Vervolgens duiken we in de website en stellen we test ideeën op. Het vergt enige technische kennis om vervolgens de tests op te zetten, maar met heldere communicatie onderling houden we elkaar op de hoogte. Succes is voor ons het natuurlijke gevolg van een goede samenwerking!

Resultaten

Voor TIAS hebben we bugs op de website opgelost en quick wins opgespoord. Met behulp van A/B testing hebben we ontdekt wat wel werkt en wat niet. Door de site zo goed mogelijk te optimaliseren hebben we meer engagement onder de bezoekers gerealiseerd en vindt er aantoonbaar meer conversie plaats. 

  • Bugs en quick wins opgespoord

  • Meer engagement bij bezoekers

  • Meer conversie

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.