Meer omzet begint bij de basis

Nikoi Online Vijvercentrum is een begrip onder de koi liefhebber. Dankzij het uitgebreide aanbod vijverbenodigdheden weet deze specifieke doelgroep de vijverspecialist goed te vinden. Hierdoor is het online vijvercentrum sinds 2007 uitgegroeid tot een van de grotere webshops binnen deze nichemarkt en zijn ze bekroond met een Thuiswinkel Award. Onlangs hebben ze het assortiment uitgebreid met aquarium producten waarmee ze een nieuwe doelgroep aanspreken. Met gemiddeld een 9,4 op Feedback Company laat Nikoi zien dat ze hun vak kennen!

SEO adviesrapport als basis

Eind 2015 raakte de Bredase eigenaar met Fingerspitz in gesprek. Hij wilde dolgraag verder doorgroeien en kon wel ondersteuning op online gebied gebruiken. Na duidelijke afspraken zijn we enthousiast van start gegaan met een zoekwoordenonderzoek. We hebben één onderzoek gemaakt: zowel voor SEO als voor AdWords doeleinden. Na de SEO analyse kon Nikoi concreet aan de slag met het herschrijven van bestaande en nieuwe webteksten voor de website.

Daarnaast hebben we een SEO adviesrapport gemaakt. Hierin geven we concreet advies over diverse SEO aspecten van de website die invloed hebben op online vindbaarheid. Dit rapport is gebaseerd op drie hoofdpeilers, namelijk techniek, content en autoriteit. Goede vindbaarheid begint immers bij een goede basis!

Goede online zichtbaarheid bij je doelgroep begint al bij het bouwen van je website. De juiste techniek en content zijn de basis, daarna kun je verder bouwen aan onder andere je autoriteit. Met zo een stevig SEO fundament weet je zeker dat je niet achter het net vist.

Kristie Beliën

Is de spin in het web op het gebied van online marketing

Online marketingmix

Vervolgens zijn we gestart met adverteren in AdWords. We hebben de bestaande campagnes geanalyseerd en daar de krachtige zoekwoorden uitgehaald. Deze hebben we gecombineerd met de resultaten uit het nieuwe zoekwoordenonderzoek. Rondom deze zoekwoordencombinatie is een nieuwe AdWords campagne gebouwd volgens onze eigen Fingerspitz structuur.

Zodra de basis in AdWords goed stond, zijn we verder gaan uitbreiden naar andere kanalen. Zo zijn we aan de slag gegaan met feed optimalisatie tool Channable, en hebben we Google Shopping opgezet. Om een groter publiek te bereiken, zijn ook Marktplaats, Bol.com, Beslist en Bing Ads ingezet. En niet zonder succes!

Usability verbeteringen

Door onze jaren lange expertise herkenden we on site ook een aantal usability verbeterpunten. Om onze vermoedens te bevestigen, hebben we onlangs diverse heatmap recordings gemaakt en vervolgens geanalyseerd. Op basis van het bezoekersgedrag zal de komende tijd in samenwerking met het internet bureau een redesign volgen op de homepage. We zijn dan ook erg benieuwd naar de impact hiervan! To be continued dus.

Resultaat

Door het aanpassen van de zoekwoorden en de inzet van verschillende kanalen hebben we het 2e halfjaar van 2016 45% meer omzet bereikt ten opzichte van het jaar ervoor. Een erg mooi resultaat voor een niche branche!

  • 45% meer omzet

  • 73% meer transacties

  • 10% meer SEO traffic

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.