LesGO

Kosten per conversie gedaald met 50%

Specialisaties in deze case

Je rijbewijs scoren via Facebook

LesGO is een van de snelst groeiende franchise rijscholen van Nederland. Met meer dan 35 rijinstructeurs verspreid over heel het land, kun je de LesGO lesauto’s overal tegenkomen. LesGO onderscheidt zich van andere rijschool formules door middel van een waardevol garantiefonds voor haar leerlingen, altijd splinternieuwe lesauto’s en supervoordelige rijlessen. Niet voor niets krijgt LesGO gemiddeld een 8,7 als beoordeling van haar leerlingen.

Succesvol regionaal adverteren via Facebook

LesGO heeft constant te maken met in- en uitstroom van leerlingen. Als veel leerlingen in een korte termijn slagen, is de uitstroom bij rijscholen tijdelijk groot. Dan is het zaak dat er weer voldoende instroom van nieuwe leerlingen volgt, zodat de rijinstructeurs aan de slag blijven. Dit is natuurlijk dagelijkse kost voor LesGO.

Ook op online gebied wil de franchise rijschool niet onder doen voor haar concurrentie. En daarom heeft LesGO onze hulp ingeschakeld. Om constant voldoende leads aan te leveren, werken wij doorlopend met diverse regionale AdWords campagnes. Daarnaast wilde LesGO tijdelijk de instroom van rijinstructeurs in regio Eindhoven, Tilburg, Amersfoort en Ede-Veenendaal verhogen.  

Zelfs nu veel jongeren zijn overgestapt naar Instagram en Snapchat, blijft het Facebook gebruik ongekend hoog. Maar is dit kanaal ook nog steeds interessant genoeg om jongeren te bereiken voor rijlessen? We namen de proef op de som door middel van een pilot in verschillende steden gedurende 3 weken.

Kristie Beliën

Is de spin in het web op het gebied van online marketing

Leads verzamelen via Facebook

De Facebook campagnes hebben we opgedeeld in verschillende regio’s. Daarnaast hebben we zowel een desktop als mobiele campagne opgezet. Hierbij is het erg belangrijk dat afbeeldingen ook voor mobiel geoptimaliseerd zijn. Op een klein scherm komt een afbeelding toch heel anders bij je doelgroep over.

In deze Facebook campagne was goede locatie targeting in combinatie met leeftijd het keyword. Vervolgens hebben we getest met verschillende advertenties. Al snel bleek dat er per regio anders op gereageerd werd. De slechtst presterende hebben we vervolgens gepauzeerd, zodat we het beste resultaat konden behalen.

De resultaten spreken voor zich

Facebook blijkt nog steeds een erg interessant kanaal te zijn om jongeren te benaderen voor rijlessen. Op korte termijn hebben we 11% meer verkeer vanuit Facebook naar specifieke, lokale landingspagina’s gerealiseerd. Het verkeer vanuit de Facebook campagnes heeft op deze pagina’s voor 18% meer leads gezorgd. Dankzij de lagere kosten per klik is het adverteren binnen Facebook een stuk goedkoper dan via AdWords. De kosten per conversie zijn dan ook gehalveerd. Kortom: een succesvolle pilot die voor herhaling vatbaar is!

  • 11% meer verkeer

  • Halvering kosten per conversie

  • 18% meer leads

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.