LeadFactor

48% meer offerteaanvragen

Specialisaties in deze case

Meer offerteaanvragen door goede zoekwoorden

LeadFactor beheert diverse offertesites, waaronder Watkosteenhovenier.nl. Via deze website kan iedereen een gratis offerte opvragen die vervolgens bij verschillende hoveniers uit de regio wordt uitgezet. Hoveniers die aangesloten zijn bij LeadFactor kunnen reageren op binnenkomende offertes. De hovenier met het meest interessante voorstel krijgt de opdracht en kan in de tuin aan de slag bij zijn nieuwe klant.

Zoekwoordenonderzoek en AdWords

Voor LeadFactor willen we zo veel mogelijk offerteaanvragen binnenkrijgen tegen lage kosten per conversie. Om dit te bereiken, zijn we begonnen met een zoekwoordenonderzoek. Daarbij kijken we naar het volume, de CPC (kosten per klik) en de intentie van een zoekwoord. Daarna hebben we Google AdWords campagnes opgebouwd volgens onze eigen structuur. Om de resultaten daarvan goed te kunnen controleren, hebben we Google Analytics ingericht via Google Tag Manager. 

Door het onderzoeken en inzetten van de juiste zoekwoorden kun je de kosten per klik laag houden. Omdat veel bedrijven aan de slag gaan met AdWords campagnes is het belangrijk om continu te optimaliseren, zo weet je zeker dat je adverteert op de meest gunstige zoekwoorden.

Kristie Beliën

Is de spin in het web op het gebied van online marketing

Uitbreiding naar Bing Ads en remarketing

Zodra we merkten dat de zoekwoorden goed werden opgepikt, zijn we ons ook gaan richten op Bing Ads. De volumes liggen een stuk lager bij Bing Ads, maar de kosten per conversie ook. Bovendien kan Bing Ads zeker bijdragen aan het behalen van meer conversie: een interessant platform om mee te nemen. Daarnaast zijn we aan de slag gegaan met remarketing via AdWords (RLSA) en Facebook. 

Optimaliseren

De grootste uitdaging binnen AdWords campagnes is het inzetten van zoekwoorden met lage kosten per klik. AdWords is een groeiend kanaal, waar steeds meer bedrijven hun weg weten te vinden. Hierdoor worden de kosten per klik van zoekwoorden steeds hoger. Doordat we blijven optimaliseren, kunnen we adverteren op de meest gunstige zoekwoorden. 

Resultaat? Verdubbeling van het aantal offerteaanvragen!

Door het inzetten van de juiste zoekwoorden heeft AdWords in 2016 61% meer conversies opgeleverd ten opzichte van het jaar ervoor. In 2015 hadden we ook al een flinke groei doorgemaakt. Doordat we steeds blijven bijsturen en de zoekwoorden optimaliseren, zijn de kosten per conversie ruim onder de vooraf bepaalde doelstelling.

Ook de seizoenen zijn een uitdaging waar we mee te maken kregen. In de winter is er minder vraag naar hoveniers, maar op dat moment hebben zij juist meer behoefte aan offerteaanvragen. In dit laagseizoen weten we door de jaren heen conversies beter vast te houden. 

In totaal is het aantal offerteaanvragen door deze mooie mix van online marketing diensten gestegen met 48%. Een super resultaat! 

De campagnes en behaalde successen worden vanaf heden doorgezet door Jelmer.

  • 61% meer conversies

  • 73% meer paid traffic

  • 48% meer offerteaanvragen

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.