LampenOnline

€ 9600 meer marge op AdWords in één maand

Specialisaties in deze case

Meer traffic, meer orders maar minder marge. Hoe dan?

LampenOnline.com kampte met een probleem waar veel webshopeigenaren last van hebben: krimpende marges. Niet alleen omdat leveranciers vaak strikte regels hebben over prijzen, productlijnen en kortingsacties. Maar ook omdat het aantal verkoopkanalen én de concurrentie daarop enorm toeneemt.

Naast het adverteren via AdWords Search & Shopping, Beslist, Criteo en Marktplaats, heb je ook nog te maken met partijen zoals Bol.com waarbij je een deel van je marge afdraagt. Ondanks dat je meer traffic hebt, en meer orders verwerkt, houd je minder over onderaan de streep.

Hoe hebben we dit verbeterd?

LampenOnline.com is een klant waarin je echt de ruimte krijgt om samen super slimme dingen te doen. De basis is namelijk al goed. Dit zorgt voor ruimte om te brainstormen over nieuwe, innovatieve ideeën, op alle aspecten in de online marketing. En natuurlijk ook om deze in de praktijk te brengen. Zo voelt het niet aan alsof we voor LampenOnline.com werken, maar mét hun werken om gezamenlijke doelstellingen te bereiken.

Desiree van der Horst

Helpt jou graag verder met eyetracking en conversie optimalisatie

Van bijsturen op ROAS naar bijsturen op marges

Voorheen stuurden we altijd op een ROAS van 800% of hoger, maar dat is verleden tijd. Door op een slimme manier, met diverse tools en goede input vanuit de klant, hebben we de marges per merk berekend. Via deze berekening konden we de max. CPC per product berekenen en zagen we bijvoorbeeld dat sommige producten niet meer dan 7 cent per click mochten kosten om winstgevend te zijn! Op deze manier konden we precies zien welke producten en merken we moesten boosten, afbieden of pauzeren. 

Wow… hier worden we blij van!

Een groei van 407% in netto marge in de eerste 4 maanden van 2017, ten opzichte van dezelfde tijdsperiode in 2016. Optimalisatie is een doorlopend proces. Zo hebben we in kwartaal 1 extra bodaanpassingen doorgevoerd en de kwaliteit van de feed verder verbeterd. Dit heeft ervoor gezorgd dat we in april 2017 (ten opzichte van april 2016), een verbetering van 735% zien in de netto marge! Dit komt overeen met 9600 euro méér marge op AdWords in 1 maand. En daar wordt iedereen gelukkig van.

  • Slimme SEA

  • 735% verbetering in marge

  • € 9600 meer marge

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.