JohnBeerens.com

771% ROI met social media

Specialisaties in deze case

John Beerens is één van de bekendste kappers van Nederland. Hij was onder meer jurylid in Holland’s Next Top Model en boegbeeld van het tv-programma John Beerens’ Salon Takeover. John heeft sinds 2004 een succesvolle webshop. Het productaanbod bestaat uit meer dan 6.000 haar- en beautyproducten van ruim 160 verschillende merken.

Samen met John Beerens is besloten dat social media een belangrijk kanaal moet worden voor de verkoop van één van de belangrijkste producten: stijltangen.

Hoe kun je het beste een nieuwe campagne opstarten? Zodra je begint met de opstart, moet je je targeting instellen. Om je output te maximaliseren, is het slim om gebruik te maken van de data die je al hebt. Daarom zijn we in Google Analytics en in de reeds verzamelde data van Facebook gedoken, om de beste doelgroep voor stijltangen te definiëren.

Ramez Khader

Manager Customer Success; vraag hem advies over online adverteren of webstatistieken.

Op basis van deze analyses kon eenvoudig de beste doelgroep worden gedefinieerd: vrouwen, in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar die actief bezig zijn met hun uiterlijk.

Een full-funnel aanpak

Andere bedrijven promoten vooral producten via social media. Maar wij pakten het anders aan: relevantie en wederkerigheid staan centraal in het aantrekken van bezoekers naar de webshop.

De doelgroep werd geserveerd met relevante “oplossingen”. In dit geval leuke, nieuwe kapsels voor het aankomende seizoen. Wat volgde, was een explosie op de website: ruim 50.000 vrouwen vonden hun weg naar de speciaal daarvoor ontworpen blogpagina.

De bezoekers verder de funnel induwen. Dat was de volgende stap, want relevant traffic moet je opvolgen. Ze kregen dan ook een aantrekkelijke exit-intent te zien, op het moment dat de muis naar de rechterbovenhoek dreigde te gaan. Wie zich inschreef, kreeg een gratis shampoo van John, én profiteerde bovendien van vele extra’s.

 

Alle e-mailadressen die zich registreerden, werden vervolgens gebruikt voor zeer specifieke remarketing via Facebook- en Instagram-advertenties. In deze advertenties werd een zeer aantrekkelijke korting gecommuniceerd bij het kopen van een nieuwe stijltang.

De doelgroep is dus op iedere fase in de funnel geserveerd met relevante inhoud: van inspiratie bovenaan de funnel, tot een specifiek product als ultieme aankoop onderaan.

 

Groei in omzet én communityleden

De vernieuwde aanpak draagt bij aan de omzet, zover was al duidelijk. In totaal is de ROI (Return on Investment) maar liefst 771%. Met andere woorden: uit de kosten voor Facebook en Instagram, is de uiteindelijke winst 7,71 maal vermenigvuldigd.

Maar er is veel meer bereikt: de community is enorm gegroeid. Tijdens de duur van deze campagne - die door het grote succes 2 maanden liep -, was het drukker dan ooit sinds het bestaan van de webshop. De community op Facebook is maar liefst gegroeid met 2.000 nieuwe paginalikes.

Case: 50% meer omzet door conversie optimalisatie voor JohnBeerens.com

We doen nog meer voor JohnBeerens.com. Want goede adverteerprestaties en een sterke online vindbaarheid is niet genoeg. Als je website niet goed converteert, mis je alsnog een hoop potentiële klanten.

Lees de Conversie optimalisatie-case!

  • Return on Investment van 771%

  • Drukste maanden ooit op de webshop

  • 2.000 nieuwe communityleden

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.