JohnBeerens.com

Omzetstijging van 50% binnen half jaar

Specialisaties in deze case

Conversie optimalisatie traject JohnBeerens.com

John Beerens is één van de bekendste kappers van Nederland. Als voormalig kampioen was hij als jurylid te zien in Holland’s Next Top Model en boegbeeld van het tv-programma John Beerens’ Salon Takeover. Daarnaast heeft hij sinds 2004 een succesvolle webshop. Het productaanbod bestaat uit meer dan 6.000 haar- en beautyproducten van ruim 160 verschillende merken.

Webshop optimaliseren

Conversie optimalisatie wordt door veel bedrijven nog niet (optimaal) ingezet. Organisaties focussen zich vaak op de vindbaarheid binnen Google en geven dan ook veel budget uit aan advertenties. En dat terwijl conversie optimalisatie hele mooie resultaten kan opleveren, zelfs met een paar kleine aanpassingen. Zodoende is Fingerspitz een conversie optimalisatie traject gestart voor de Magento webshop van John Beerens, met als doel om zoveel mogelijk bestellingen binnen te krijgen.

 

Voor JohnBeerens.com zijn we een conversie optimalisatie traject gestart met daarin meer dan 25 A/B- en multivariate tests. Uit de tests komen positieve resultaten naar voren.

Tim van IJsendoorn

Partner / Innovation Manager en verantwoordelijk voor producten en processen

A/B tests en multivariate tests

 

Fingerspitz heeft op basis van best practices en beïnvloedingsprincipes testvarianten bedacht. Daarnaast zijn er meerdere tools ingezet om de huidige bezoekersflow te onderzoeken, waaronder Heatmapping en Mousetracking. Aan de hand van deze onderzoeksresultaten zijn er meer dan 25 A/B- en multivariate tests opgezet.

Deze tests leverden onder andere 18% meer conversies op door de bestelbutton te optimaliseren naar kleur, grootte en tekst. Een conversieoptimalisatie op de bestelpagina, leverde maar liefst 52% meer conversies op. Ruim een half jaar later resulteerde dit een omzetstijging van 50%. Doordat de test variaties aan maximaal 50% van de bezoekers werden vertoond, is het absolute verschil in omzet na het doorvoeren van de optimalisaties nog een stuk hoger.

Super resultaten

Met behulp van A/B- en multivariate tests op JohnBeerens.com hebben we in een half jaar tijd een omzetstijging van 50% gerealiseerd. Het optimaliseren van bestelbuttons heeft geresulteerd in 18% meer conversie. En door optimalisatie van de bestelpagina is de conversie maar liefst 52% gestegen. Een ontzettend mooi resultaat waar we stiekem heel trots op zijn!

  • 52% meer conversie door optimalisatie bestelpagina

  • 18% hogere conversie door optimalisatie buttons

  • Omzetstijging van 50% binnen een half jaar

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.