JohnBeerens.com

+40% groei met Google Shopping

Specialisaties in deze case

John Beerens is één van de bekendste kappers van Nederland. Hij was onder meer jurylid in Holland’s Next Top Model en boegbeeld van het tv-programma John Beerens’ Salon Takeover. John heeft sinds 2004 een succesvolle webshop. Het productaanbod bestaat uit meer dan 6.000 haar- en beautyproducten van ruim 160 verschillende merken.

JohnBeerens.com wil dé beautywebshop zijn en blijven. Jaar op jaar groeit de webshop, maar wel steeds minder hard. De concurrentie blijft stijgen. Toch lukt het om, samen met Fingerspitz Online Marketing, keer op keer te groeien en online doelen te behalen.

Hoe ziet die samenwerking eruit? Bekijk de video:

Al meer dan 5 jaar werken JohnBeerens.com en Fingerspitz samen. Het begon met Google Ads en Google Shopping, maar de samenwerking steeg met de jaren naar een hoger niveau. We pakken uitvoerend steeds meer taken op en zetten slimmere tools in maar helpen ook met het maken van de juiste keuzes op strategisch niveau. We groeien al jaren mee met de webshop, waar we ontzettend trots op zijn.

Jordi Wiegerink

Key Account Manager

Slimmere campagnes

De webshop groeit, maar wel steeds minder hard. Benchmarkcijfers van Google tonen aan dat de concurrentie toeneemt, maar de vraag steeds minder wordt. De meeste omzet voor JohnBeerens.com komt uit Google Shopping.

We houden van een slimme aanpak, waarbij we data zo veel mogelijk zelf aan het werk zetten. Daar besparen we immers ook een hoop tijd mee, zodat we ons kunnen focussen op strategie, creativiteit en experimenteren.

In samenwerking met Fingerspitz' Data & Automation-team is de eigen tool Cost-Data Importer (CDI) voor haar volle potentie benut. Deze tools vangt de kosten per kanaal op productniveau op, importeert deze data in Google Analytics en productfeeds in Channable, waardoor Shopping-campagnes worden aangestuurd op basis van regels gebasererd op ROAS-prestaties.

Award-waardige cijfers

Groei in Shopping, ook een stijging in de waarde van ondersteunende conversies en zelfs nominaties voor de Europese Google Premier Partner Awards en Dutch Search Awards. Signalen die aantonen dat de formule werkt.

John Beerens: 'De klant wordt steeds kritischer, en dat mag. We moeten ervoor zorgen dat we er altijd als de kippen bij zijn. Daarom is het ontzettend belangrijk om samen met Fingerspitz continu vooruit te kijken in het online landschap. We willen de grootste beautywebshop van Nederland zijn en blijven, en daar hebbe we ze keihard bij nodig.'

Case: 50% meer omzet door conversie optimalisatie voor JohnBeerens.com

We doen nog meer voor JohnBeerens.com. Want goede adverteerprestaties en een sterke online vindbaarheid is niet genoeg. Als je website niet goed converteert, mis je alsnog een hoop potentiële klanten.

Lees de Conversie optimalisatie-case!

  • +40% groei in Google Shopping

  • 5+ jaar strategisch partner

  • Nominaties voor Google Premier Partner Awards

Dit wil ik ook!