Hubo

14.000+ winkelbezoeken via Google Ads

Specialisaties in deze case

Je handen jeuken, je hebt iets moois gezien in een magazine, op internet, in de showroom of misschien wel bij iemand in huis. Als doe-het-zelver heb je trots en steek je het liefst zelf de handen uit de mouwen! Bovendien speur je constant naar die ene praktische oplossing om jouw idee tot een succes te maken. Wat voor idee je ook hebt, hoe groot of klein het ook is, met de juiste spullen, kennis en kunde is het idee waar te maken.

Met circa 220 aangesloten ondernemers verspreid over de bekende labels Multimate en Hubo is DGN Retail de grootste serviceorganisatie voor zelfstandig doe-het-zelf-ondernemers in Nederland. Hubo begon in 1933 als kleine Utrechte houthandel, maar de bekende naam pronkt inmiddels op 60 vestigingen.

Winkeliers hebben ieder een eigen verzorgingsgebied en bouwen daar een klantennetwerk op. Dit netwerk breidt zichzelf uit op basis van goede ervaringen, aanbevelingen van bestaande klanten of specialisten. Het doel van de campagne: het offline verkoopkanaal ondersteunen door winkelbezoeken inzichtelijk te krijgen, en zien hoe online hieraan bijdraagt. Met deze waardevolle data kunnen campagnes namelijk stukken efficiƫnter worden geoptimaliseerd.

Stan van Soest

Online marketing consultant

Vanuit deze gedachte hebben Fingerspitz en DGN Retail een strategie ontwikkeld waarbij niet alleen vanuit het product gekeken wordt, maar de doe-het-zelver per fase (See, Respond, Think, Do, Return, Recommend) voorzien wordt in zijn informatiebehoefte. Dit sluit sterk aan op de positionering van Hubo met 80 jaar aan expertise. Zoveel mogelijk van deze kennis dragen we online uit met productinformatie over een divers aanbod aan A-merken, handleidingen, video’s, en 16 verschillende services. Zo gaat Hubo je helpen je klus te klaren. 

De beste website voor het juiste verkeer

Naast het optimaliseren van het websiteverkeer, zijn er diverse aanpassingen op de website doorgevoerd. Zo zijn er voor de belangrijkste hulpprincipes landingspagina’s ontwikkeld met benodigde en aanvullende producten en een stappenplan voor succes. Van daaruit kun je ook direct de expertise van een ervaren klusser inschakelen. Dit alles wordt gepresenteerd vanuit de Hubo of Multimate vestiging bij jou in de buurt. 

Om middels online verkeer een offline meerwaarde te kunnen bieden willen we de winkelbezoeken via Google Ads inzichtelijke maken en deze koppelen aan een gemiddelde waarde per bezoeker. Alle 216 vestigingen van zowel Hubo als Multimate zijn meegenomen in één Google Ads-account. Daarbij hebben we onderlinge concurrentie tussen vestigingen geminimaliseerd met behulp van uitsluitingszoekwoorden en locatietargeting, want alle vestigingen worden gerund door zelfstandige ondernemers.

Een nationale branded zoekcampagne - gecombineerd met lokale generieke campagnes -, hebben ervoor gezorgd dat we per vestiging inzichtelijk hebben gekregen hoeveel zoekgedrag er is en hoeveel winkelbezoeken er uit voortkwamen. Op basis van de customer journey-fases voorzien we de doe-het-zelver ook van informatie tijdens zijn oriëntatieproces. Hiervoor is de campagne uitgebreid met algemene en specifieke doe-het-zelf onderwerpen met exacte, dynamische en brede zoekadvertenties.

14.000+ winkelbezoeken, meetbaar in Google Ads

Al na twee weken live te zijn werden de eerste inzichten duidelijk; winkelbezoeken werden inzichtelijk binnen Google Ads. In de eerste maand zagen we zo dat we al 14.091 winkelbezoeken realiseerden, mede dankzij de inzet van Google Ads.

  • Sterkere online content voor betere ervaring

  • 14.000+ winkelbezoeken gemeten

  • Slimme targeting voor alle 216 vestigingen

Dit wil ik ook!