Holmatro

10.000 likes in 6 weken!

Specialisaties in deze case

Samen de kracht van Social Media inzetten

Holmatro ontwerpt, ontwikkelt en produceert onder andere hogedrukhydraulische redgereedschappen voor brandweer en reddingsorganisaties. Met kantoren in diverse landen en een uitgebreid dealernetwerk levert Holmatro oplossingen (op maat) aan gebruikers over de hele wereld.

Aanpak

Wij hebben twee Facebook pagina’s opgezet, waarvan Holmatro Rescue World de belangrijkste is. Dit is een pagina waar brandweerlieden, andere professionals op het gebied van technische hulpverlening en overige geïnteresseerden informatie over Holmatro tools, reddingstechnieken en nieuwe ontwikkelingen delen.

Als eerste hebben we de timeline gevuld en foto’s toegevoegd. Ook hebben we een Facebook Ad campagne opgezet. E-sites heeft in de tussentijd enkele Facebook Apps ontwikkeld. Toen alles gereed was kon de pagina live. Altijd een spannend moment.

Meteen vanaf de start is de Facebook pagina een doorslaand succes, mede doordat we via de advertenties exact de gewenste doelgroep konden bereiken, namelijk brandweerlieden en collega-hulpverleners. Aangezien Holmatro ontzettend bekend en populair is onder deze doelgroep stroomden de reacties en likes binnen. Binnen een week tijd waren er ruim 1000 likes bij gekomen, binnen vier weken ruim 5700 likes en binnen 6 weken tijd was de magische grens van 10.000 likes al bereikt. Wat een succes! Dit had niemand durven dromen. Ruim 10.000 likes en ook nog eens onder de gewenste doelgroep. Uiteraard heeft, naast de advertenties, de content van de pagina ook een grote rol gespeeld. Het marketing team van Holmatro heeft dit erg goed opgepakt.

Holmatro vindt het erg belangrijk om de doelgroep te betrekken bij het merk. Hoe kan dit nou beter dan door middel van social media? Holmatro is dan ook direct aan de slag gegaan met co-creatie, door middel van de ‘Calendar App’.

Nikita Peeters-Zijlstra

Dé expert als je hulp nodig hebt bij social media en Google AdWords

Co-creatie

Holmatro Facebook

Holmatro heeft de 'Calendar App' ontwikkeld, een mooi voorbeeld van co-creatie. In deze app konden Holmatro fans hun eigen foto uploaden en vertellen wat “You can count on us, for life” voor hen betekent. Indien de foto met tekst werd ‘goedgekeurd’ door Holmatro verscheen deze op de Facebook pagina en kreeg deze persoon gratis een verjaardagskalender met eigen foto en tekst thuisgestuurd. Daarnaast zijn er 12 foto’s uitgekozen voor de Holmatro Rescue Equipment Calendar 2013. Een leuke actie waarbij de fans erg betrokken waren. Vanwege het grote enthousiasme is Holmatro zelfs een speciale webshop begonnen om de kalender te verkopen. De 'Calendar App' is inmiddels meerdere jaren ingezet (met steeds een nieuwe update). Elk jaar komt er een prachtige kalender uit met foto's die door Holmatro's fans zijn ingestuurd.

De droom van elke marketeer

Inmiddels is Holmatro al een aantal jaar actief op Facebook en zijn ze bijna 80.000 fans verder. We kunnen met recht spreken van een groot succes. De interactie op de pagina is erg hoog en de reacties zijn enorm positief. Het oorspronkelijke doel van 5000 likes was niet binnen een jaar, maar binnen 3,5e week bereikt. Dit is een resultaat waar elk bedrijf en elke online marketeer alleen maar van kan dromen! We doen maandelijks campagnes voor Holmatro, dus stay tuned en like Holmatro Rescue World!

Samen een super slim eindresultaat!

We bereikten de magische grens van 10.000 likes in slechts 6 weken tijd. De doelgroep was enorm betrokken. Het co-creatie project, gericht op de Holmatro kalender, was mede daardoor een groot succes. Uiteindelijk heeft Holmatro zelfs een speciale webshop geopend om de kalender te kunnen verkopen. De inzet van social media heeft gezorgd voor een positieve merkbeleving onder de juiste doelgroep en de naamsbekendheid is in zeer korte tijd erg gestegen! 

  • 10.000 likes in 6 weken tijd

  • Meer naamsbekendheid

  • Succesvol co-creatie project

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.