Drinkzz

400% stijging websitebezoeken

Specialisaties in deze case

Inspelen op de trend met social media advertising

Bij Drinkzz kun je je online winkelwagen volladen met de lekkerste drinks en bites. Ideaal wanneer je een feestje hebt en je gasten wilt verwennen. Voor 15:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden: je hoeft er de deur niet eens meer voor uit. Het assortiment bestaat uit onder meer biologische sappen, sterke dranken, tapas, noten, kazen en dé zomerhit van 2016: blauwe wijn!

Inspelen op de trend

Het was het gesprek van de dag op social media en haalde zelfs het landelijke nieuws bij RTL: blauwe wijn. Drinkzz was er op tijd bij en nam deze speciale wijn als een van de eerste webshops op in het assortiment. Samen hebben we ervoor gezorgd dat deze trendy blauwe wijn afgelopen zomer goed op het netvlies kwam te staan bij wijnliefhebbers in Nederland. 

Super gaaf om te zien dat de Blauwe Wijn campagne insloeg als een bom. Deze campagne heeft ervoor gezorgd dat Drinkzz ontzettend veel nieuwe klanten heeft weten bereiken, dat is misschien nog wel het allerbelangrijkste. Kom maar op met die zomer!

Paul Rombouts

Specialist in display en social advertising

Out of the Blue

Nadat de wijn werd opgepikt door de media, zag je een enorme toename in het zoekvolume op ‘Blauwe Wijn’ in Google. In de onderstaande grafiek kun je zien dat met name in de zomermaanden het zoekvolume ontzettend hoog lag. Wanneer er sprake is van zo’n trend, is het noodzakelijk om snel te schakelen en direct knopen door te haken. Gelukkig is snelheid een van de grote voordelen van online marketing!


Zoekopdrachten ‘Blauwe wijn’ in Google

Toppositie in Google door SEO

We ontdekten dat er nog maar weinig andere websites inspeelden op deze trend. Daarom hebben we direct de pagina over blauwe wijn op de website van Drinkzz geoptimaliseerd conform SEO standaard. Zo werd het voor Google eenvoudig om de website te vinden en goed te indexeren. Al na twee weken bereikten we het gewenste resultaat: een toppositie binnen Google. 




Toppositie in Google door SEO. Met de sterren door de juiste ‘mark-up’ vallen we nog méér op!


Adverteren op social media

Social media platformen zoals Facebook en Instagram zijn ideaal om in te springen op een hype en om deze overal zichtbaar te maken bij de doelgroep. En dat is goed gelukt! Naast een positieve naamsbekendheid leverden de advertenties op deze platformen mooie cijfers op:

  • Bijna 1 miljoen wijnliefhebbers bereikt in de zomermaanden
  • 3.000 pagina vind-ik-leuks
  • 40.000 personen interactie met de advertenties (Like, Share of klik naar de website)
  • Directe verkeer naar de website steeg met ruim 400%

   Adverteren op Instagram

Engagement creëren door middel van adverteren via Facebook en Instagram


Retargeting en AdWords

Twijfelaars hebben we benaderd door middel van remarketing. Iedereen die de pagina over blauwe wijn bezocht, maar niet tot aankoop overging, hebben we aangespoord om toch die heerlijke blauwe wijn in te kopen. Hiervoor hebben we een aparte campagne opgezet. Om overkill te voorkomen, hebben we bezoekers die wél een fles hadden besteld netjes uit deze lijst gefilterd. Zo waren we continu relevant!

Verder hebben we AdWords ingezet om Nederlandse én Belgische bezoekers te overtuigen om de blauwe wijn bij Drinkzz te bestellen. Ook dit heeft bijgedragen aan de mooie resultaten:

  • 13.000 personen naar de website gestuurd
  • Doorklikratio van meer dan 15%
  • Ruim 1.000 conversies

Resultaat

Door de inzet van deze mix aan online marketing acties zijn de verkoop- en bezoekersaantallen van Drinkzz enorm gegroeid. De onderstaande grafiek geeft de bezoekersaantallen van de site weer. Het is mooi om te zien dat na de piek van de zomermaanden de bezoekersaantallen nog steeds een stuk hoger liggen dan in het eerste half jaar van 2016. De hype en online marketing acties hebben dus niet alleen in het zomerseizoen bijgedragen aan een positief resultaat, maar leveren blijvend positieve cijfers op. Het eindresultaat? Lege containers met blauwe wijn: cheers to that!



Timeline bezoekersaantallen Drinkzz

  • 400% meer verkeer naar de website

  • Conversieratio boven de 10%

  • Meer dan 25.000 flessen blauwe wijn verkocht!

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.