De Buck Gallery

65% meer organische bezoeken

Specialisaties in deze case

Zoekmachine optimalisatie voortraject nieuwe website

De Buck Gallery is een van de exclusievere hedendaagse (online) kunstgalerijen wereldwijd. Met een online kunstaanbod in meer dan 15 kunstvormen van meer dan 20 artiesten zijn zij geen kleine partij te noemen. Met vestigingen in België, Frankrijk en New York speelt De Buck Gallery een belangrijke rol in de internationale (online) kunstwereld.

Groter organisch bereik na livegang nieuwe website

In mei dit jaar is de nieuwe website www.debuckgallery.com live gegaan. De Buck vroeg ons te ondersteunen op het gebied van zoekmachine vriendelijkheid van de nieuwe website. Hierbij hebben wij een grote bijdrage geleverd in het voortraject, bij ons is dit traject ook wel bekend onder SEO fase 0. Hierbij letten wij vooral op de techniek, autoriteit en content structuur van de nieuwe website.

De Buck Gallery profileert zich als een exclusieve kunstgalerij die kunst van hoogwaardige artiesten aanbiedt. Daarom is het niet alleen belangrijk om veel bezoekers naar de website toe te trekken, maar vooral relevante bezoekers. Door de juiste inzet van techniek, content en autoriteit hebben we in een korte periode al goede resultaten behaald op het gebied van kwantiteit en kwaliteit van de bezoeken.

Ramez Khader

Specialist op het gebied van search. Vraag hem advies over online adverteren of webstatistieken

Content First!

Door middel van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek brachten we SEO kansen in kaart. We analyseren dan het zoekgedrag ten aanzien van de concurrerende markt waarin De Buck Gallery zich bevindt. Met dit onderzoek als uitgangspunt hebben we de nieuwe websitestructuur mede vormgegeven. Hierdoor ligt er meer nadruk op content elementen waar nieuwe bezoekers mee aangetrokken worden.

Techniek: de basis van SEO

Op SEO technisch gebied analyseerden wij als eerste de oude website. Wat gaat er nu al goed? En wat kan beter? Om dat in kaart te brengen hebben we analyses opgesteld met betrekking tot de domeinwaarde, pagina autoriteit van belangrijkste pagina’s, maar ook aandachtspunten voor bestemmingspagina’s en technische verbeterpunten. De werkzaamheden die hieruit voortvloeiden werden op de nieuwe website direct doorgevoerd.

Website autoriteit

Zodra alles voorbereid was voor livegang, hebben we een redirect schema opgesteld. Hiermee kon de migratie plaatsvinden van de oude naar de nieuwe website. Het autoriteitsaspect staat tijdens het migratieproces hoog in het vaandel. Het is namelijk erg belangrijk dat er bij het migreren naar een nieuwe website geen SEO waarde verloren gaat. Ook zeker na livegang ligt onze focus op het verhogen van de zowel pagina- als domeinautoriteit door middel van linkmanagement. De domeinautoriteit is grotendeels afhankelijk van de hoeveelheid kwalitatieve links, sociale interactie en merkvermeldingen. Daar werken we momenteel nog steeds actief aan!

Resultaten om trots op te zijn

Door het juist inzetten van de drie belangrijkste SEO peilers techniek, content en autoriteit, hebben we in een korte periode na livegang al mooie resultaten weten te behalen. Zo is het aantal organische bezoeken de eerste drie maanden na livegang gestegen met 65,46% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar! De kwaliteit van de bezoeken is daarnaast ook sterk verbeterd door het aantrekken van relevant en erg betrokken zoekverkeer. Het aantal pagina’s per bezoek is namelijk gestegen met bijna 11% en de gemiddelde sessieduur is met bijna 15% gestegen. Wanneer we kijken naar de autoriteit kunnen we stellen dat er al meer dan 25% meer inkomende link domeinen zijn gerealiseerd ten opzichte van de periode voor livegang. Kortom, resultaten om trots op te zijn!

  • 65% meer organische bezoeken

  • Relevantere bezoekers

  • 25% meer inkomende links

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.