Bakery Initiatives

Van 6 naar 63 leads per maand

Specialisaties in deze case

Ontwikkeling nieuwe website

Bakery Initiatives (BI) is een wereldwijde en onafhankelijke bakkerij adviesgroep. Zij bieden A tot Z oplossingen voor nieuwe bakkerijen. Daarnaast verbeteren zij de algehele prestaties van zowel kleine als grote bakkerijen. Het bedrijf werd in 1984 in Nederland opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende wereldwijde leverancier. Naast het hoofdkantoor in Nederland heeft BI drie regionale kantoren; in het Midden-Oosten, Oost-Europa en Afrika.

Meer leads genereren

Bakery Initiatives wilde graag overstappen op een nieuwe internationale website die in de zoekmachines goed wordt gevonden en meer leads oplevert. Samen met internetbureau VDBC hebben we het traject tot aan de lancering begeleid en sindsdien realiseren we via Google AdWords leads in 22 verschillende landen.

Op basis van een gedegen website-analyse en zoekwoordenonderzoek hebben we samen met Bakery Initiatives een goede basis gelegd voor de nieuwe website. Vervolgens hebben we Google AdWords campagnes gemaakt voor de verschillende landen.

Tim van IJsendoorn

Partner / Innovation Manager en verantwoordelijk voor producten en processen

Proces nieuwe website

Bakery

Als eerste hebben we de bestaande website geanalyseerd en op basis van een zorgvuldig zoekwoordenonderzoek de nieuwe sitestructuur bepaald. Vervolgens hebben we wireframes gemaakt, zodat internetbureau VDBC een passend en effectief ontwerp kon uitwerken. Gedurende het herontwerp en bij de ontwikkeling en invulling van de website hebben we Bakery Initiatives voorzien van advies op SEO gebied.

Toen de website eenmaal klaarstond op de testomgeving, deden we nog een finale SEO-check en maakten we een migratieschema om de reeds opgebouwde linkwaarde te behouden. Op basis van dit schema zijn de URL’s van de oude website doorverwezen naar de meest passende pagina’s op de nieuwe website. Tevens hebben we Google Analytics ingericht, waardoor Bakery Initiatives nu inzicht heeft in doelconversies en bezoekflows.

Daarnaast hebben we voor 22 landen nieuwe AdWords campagnes opgezet, met zowel Engelstalige als Arabische zoekwoorden. Grotendeels dankzij AdWords zag Bakery Initiatives het aantal leads via de website toenemen van 6 naar 63 per maand. (Q4 2012 / Q4 2013). Daarnaast is het aantal bezoekers op de website in dezelfde periode flink toegenomen van 4.489 naar 10.218.

Tot nu toe behaalde resultaten

Bakery Initiatives heeft nu een internationale, goed gestructureerde website. De bezoekersaantallen zijn ruim verdubbeld. Daarnaast is het aantal leads enorm gestegen, van 6 naar 63 leads per maand. Een geweldig resultaat!

  • Van 6 naar 63 leads per maand

  • Goed gestructureerde website

  • Ruime verdubbeling in bezoekersaantal

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.