Babyhuis Casita

40% omzetstijging

Specialisaties in deze case

Meer bestellingen door feedoptimalisatie

Babyhuis Casita heeft met Babyhuiscasita.nl een webshop met meer dan 10.000 artikelen, waar alles wordt verkocht op het gebied van baby-, kinder- en tiener producten. Babyhuis Casita biedt de nieuwste producten in het assortiment en levert naast de A-merken ook minder bekende merken om het aanbod zo volledig mogelijk te maken voor de consument.

Babyhuis Casita heeft een groot en diep assortiment babyartikelen. Door het optimaliseren van de productfeed, de inzet van AdWords campagnes en zoekmachine optimalisatie hebben we in een korte tijd meer bezoekers en verkopen gerealiseerd.

Robert Veltkamp

Is online projectmanager en specialist op het gebied van zoekmachine marketing

Optimalisatie van de productfeed

Nadat we de website goed meetbaar hebben gemaakt, was de volgende uitdaging om meer verkeer met een hoge koopintentie naar de website te krijgen. Met behulp van een feedoptimalisatie tool hebben we dynamische AdWords campagnes gebouwd, waarin we de prijzen automatisch hebben verwerkt. Deze worden dagelijks vernieuwd. Bovendien wordt de voorraad automatisch bijgewerkt, zodat producten die niet op voorraad zijn worden gedeactiveerd. Aangezien Babyhuis Casita erg sterk kan concurreren qua prijs, merkten we dat het verkeer naar de website een hogere koopintentie had.

Daarnaast hebben we de Google Shopping en affiliate productfeed hervormd, met als doel de consument zoveel mogelijk relevante informatie over de producten van Babyhuis Casita te bieden.

Van optimalisatie naar automatisering

Nadat we de optimalisaties van de productfeeds hebben doorgevoerd, hebben we automatische rapportages ingesteld. Zo kunnen we snel en gericht optimaliseren. Ook als het assortiment verder wordt uitgebreid, worden de nieuwe producten automatisch toegevoegd in de campagnes. Bovendien worden prijswijzigingen automatisch verwerkt. Hierdoor kunnen we samen met Babyhuis Casita de focus leggen op het analyseren van de resultaten en het optimaliseren van de productfeed.

Meer transacties en omzet

Door middel van feedoptimalisatie, het slim automatiseren van campagnes en het gebruik van handige rapportages, hebben we voor Babyhuis Casita in een korte periode mooie resultaten kunnen bereiken.

Zo hebben we in 6 maanden 40% meer omzet en zelfs 90% meer transacties behaald. Het bereiken van de juiste mensen heeft er ook toe geleid dat er 91% meer aankopen en 83% meer unieke aankopen zijn gedaan, wat heeft geresulteerd in een conversiepercentage wat 13% hoger ligt dan voorheen. Dit zijn mooie resultaten die we natuurlijk blijven verbeteren!

  • 40% meer omzet

  • 90% meer transacties

  • 91% meer aankopen

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.