AutoTrack - Display

160.000 conversies uit Displaybanners

Specialisaties in deze case

“Check Check, AutoTrack.” “Alleen AutoTrack heeft alle auto’s gecheckt.” En natuurlijk het schattige hondje met het brilletje.

Al ruim 15 jaar biedt AutoTrack occasions aan in Nederland: inmiddels staan er ruim 180.000 online. Het is het meest betrouwbare en complete portal voor nieuwe en tweedehands auto’s in Nederland.

Met deze case was Fingerspitz in 2017 genomineerd voor een IAB Programmatic Award, in de categorie 'Beste Always-on/Full Funnel Strategy'.

AutoTrack wilde de online zichtbaarheid vergroten bij zowel de bewust als onbewust zoekende autobezitters, in iedere fase van de customer journey. De boodschap is immers duidelijk: alleen AutoTrack heeft alle auto's gecheckt.

Alle autobezitters van Nederland. Dat is de doelgroep van AutoTrack. Want stiekem willen we allemaal een nieuwe auto, bewust of onbewust. Om de online zichtbaarheid bij de Nederlandse autobezitters te vergroten, hebben we Hero Hub Hygiene-aanpak geïmplementeerd in de vernieuwde Display-strategie.

Robert Veltkamp

Is online projectmanager en specialist op het gebied van YouTube

Aanpak: Hero Hub Hygiene & remarketing

De Hero Hub Hygiene is een aanpak die werkt, getuige ook weer deze case. Het is een manier van plannen van content, of van campagnes.

 

 

De Hero komt maar een paar keer per jaar voor. Het zijn de absolute klappers die iedereen móet zien. voor AutoTrack zijn video’s, floor-ads en high-impact banners gemaakt. Die banners zijn met interactieve elementen ingezet, voor maximaal bereik.

De Hub komt wat vaker terug, en is content waar de doelgroep op kan bouwen en waarmee ze zich verbonden voelen met een merk. We hebben de best-performing Display-banners geactiveerd op zeer gerichte URL’s. Daarbij is ook gekeken naar de verschillende formaten van de banners: welk formaat werkt het beste op welke website?

De Hygiene is bedoeld om het bereik te maximaliseren en is altijd bereikbaar. Op verschillende typen doelgroepen zijn specifieke IAB-banners gericht, op bijvoorbeeld vakantiewebsites.

Daarnaast is er ook doorlopend gebruik gemaakt van remarketing. Bezoekers van specifieke pagina’s (zoals de homepage, categorie-pagina of zelfs al een productpagina) krijgen specifieke banners te zien.

Optimaliseren door te experimenteren

Voor gerichte remarketing is een custom product-feed opgebouwd, om de juiste producten te laten zien aan de juiste bezoekers van de website. Bovendien zijn alle JavaScript-tags en banners in-house gebouwd en geoptimaliseerd. Zo hebben we bijvoorbeeld heatmaps toegepast op de banners. Daar kwam uit dat de kijkrichting van de honden een negatieve invloed had op de boodschap.

Alle boodschappen die werden gebruikt in de banners zijn grondig getest. Meerdere USP’s van AutoTrack zijn naar voren gekomen, om erachter te komen welke het meeste effect heeft op de kijker. Bovendien is ook grondig geëxperimenteerd met de targeting van de advertenties: welke boodschap werkt het beste bij welke doelgroep? 

Resultaten: meer input in de funnel

De input van de funnel is enorm vergroot, waardoor de naamsbekendheid van AutoTrack enorm is vergroot. Maar liefst 10 miljoen Nederlanders hebben een gerichte Display-advertentie van AutoTrack gezien.

Ook het aantal conversies is dankzij Display marketing enorm toegenomen. Bij maar liefst 160.000 conversies had Display een aandeel.

Met name op het gebied van remarketing hebben we enorm veel mensen weten te bereiken, én te converteren. Van de ruim 1,8 miljoen unieke impressies, zijn ruim 150.000 conversies gekomen. Deze cijfers bewijzen het enorme aandeel dat gerichte remarketing-strategieën hebben.

Case: 30% meer non-branded conversies uit AdWords voor AutoTrack

We doen nog meer voor AutoTrack. Ook bij de AdWords-aanpak zijn we nauw betrokken en boeken we mooie resultaten.

Lees de AdWords-case!

  • 10 miljoen autozoekers bereikt

  • 160.000 extra conversies

  • 1.8 unieke impressies met remarketing

Dit wil ik ook!
Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.