Iris van de Laar

Iris van de Laar

Iris van de Laar

“Bijna niets brengt een boodschap zo goed over als een krachtig - en vooral authentiek - verhaal. Je moet het voelen. Hierdoor inspireer je anderen en bouw je sterke relaties op.”

Iris van de Laar

Content specialist

Vanaf het moment dat Iris kon lezen en schrijven, wist ze het al: ‘ik word schrijfster’. Wat ze daar precies onder verstond als zesjarig meisje is niet helemaal duidelijk, maar met haar studie Journalistiek voegde ze daad bij het woord.

Omdat online media toentertijd nog geen studierichting was, richtte ze zich op het creëren van content voor magazines. Om het beste van beide werelden te combineren ging ze aan de slag als copywriter voor een webshop, waar ze alsnog in aanraking kwam met online marketing. Als copywriter bij dit B2C bedrijf groeide ze door naar een functie, waarbij ze vooral de richtlijnen per kanaal uitzette. In deze periode ontwikkelde ze een grote passie voor de Nederlandse taal en het maken van creatieve copy in de breedste zin van het woord.

Haar grootste uitdaging vindt ze in het vertellen van een écht, authentiek verhaal. Alles valt of staat met het verhaal dat wordt verteld. Door als freelance journalist te schrijven voor verschillende magazines en vakbladen is de combinatie met Fingerspitz ideaal. Fingerspitz heeft namelijk een divers klantportfolio waarbij creativiteit uiterst belangrijk is. Deze afwisseling zorgt ervoor dat Iris wordt uitgedaagd om storytelling steeds op een andere manier in te zetten.

Is Iris niet aan het schrijven? Dan is ze bezig met - iets wat ze nog eerder deed dan het vasthouden van een pen - handballen. Deze sport biedt haar de perfecte uitlaatklep na een dag hard werken.