Fingerspitz 2x in de Emerce 100!

leestijd 3 minuten
23 juni 2020

Vandaag is de dertiende editie van de Emerce 100 verschenen. In deze jaarlijks speciale uitgave deelt Emerce de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche, op basis van beoordelingen van beslissers werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business.

Uit het imago-onderzoek blijkt dat Fingerspitz in maar liefst twee categorieën een prachtige score heeft weten te behalen:

  • Op #2 in de categorie ‘Analytics & optimalisatiebureaus‘, met een score van 5 sterren
  • Op #3 in de categorie ‘Tradingdesk‘, met een score van 5,5 sterren

Analytics & optimalisatiebureaus

Fingerspitz is dit jaar nieuwkomer in de categorie ‘Analytics & optimalisatiebureaus’. In totaal staan 14 bureaus in de lijst, waarvan Fingerspitz op een gedeeld tweede plek is geëindigd.

Ondanks de enorme toename van datatools en kennis over consumenten- en surfgedrag, is conversie optimalisatie er de laatste jaren niet makkelijker op geworden. Juist omdat er zoveel data wordt verzameld – ook door concurrenten -, is het belangrijk om steeds een stapje voor te zijn op de rest. Bovendien verschuiven de eisen van de doelgroep: informatie moet zo snel mogelijk en zo prettig mogelijk worden vergaard.

CRO en Analytics behoren inmiddels tot de belangrijkste kerntaken van een online marketeer, en komt in alle disciplines en niveaus terug. Ook ver buiten websites: op alle adverteerplatformen en ieder type campagne is het analyseren en optimaliseren van prestaties noodzakelijk voor online succes.

Tradingdesk: 0% fee

Voor het tweede jaar op rij staat Fingerspitz in de lijst met allerbeste tradingdesks van Nederland. Ook dit jaar is de score 5,5 sterren.

Vroeger was display advertising simpel: men nam contact op met de beheerder van de website waar een advertentie op moest komen, maakte een prijsafspraak en dat was dat. Tegenwoordig krijgen adverteerders te maken met tussenpartijen. De kosten voor display zijn er niet bepaald transparanter op geworden. Dit kwam vorig jaar uitgebreid in het nieuws door de publicatie van de ANA-Papers. Veel mediabureaus pakken maar liefst 30 tot 90 procent provisie op de advertentiebudgetten. (bron: Adformatie / K2, 2016) 

Fingerspitz is een onafhankelijke tradingdesk en rekent enkel een vast tarief voor technologie en creatie. Zo blijft er meer budget over voor de klant. Wel zo eerlijk.

Emerce 100

In samenwerking met het onderzoeksbureau Motivaction doet Emerce jaarlijks een kwantitatief imago-onderzoek naar de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche. De waardering wordt uitgedrukt in sterren. Het resultaat? Een betrouwbare lijst met de beste bedrijven in e-business 2017 die houvast biedt bij de keuze voor een bureau.

Meer over Jaap

Groeien is niets meer dan een wetenschappelijke formule.

Jaap Jacobs
Managing director

Lees meer over