Benchmarkrapport - De online prestaties van Nederlandse shirtsponsors (PDF)

Met het hoge bedrag dat zij jaarlijks betalen, zijn shirtsponsors onlosmakelijk verbonden met voetbalclubs. In seizoen 2018/2019 investeerden alle shirtsponsors van Eredivisieclubs bij elkaar ruim 30 miljoen in een prominente plek op het voetbalshirt van “hun” club.

De vraag is: wordt die extra naamsbekendheid wel optimaal benut? Neem bijvoorbeeld het internet: online kanalen worden in merkbeleving en online activatie steeds belangrijker. Consumenten oriënteren zich bijna alleen nog maar online.

In het rapport vind je informatie over:

  • De winnaars en de verliezers: wie scoren het hoogst online? En wie zit er in de problemen?
  • De ranglijst voor de Eredivisie, Eerste Divisie en Eredivisie - Vrouwen: hoe scoren de shirtsponsors ten opzichte van elkaar?
  • De belangrijkste conclusies: waar komen de shirtsponsors te kort, en waar scoren ze goed?
  • Het online activatieratio voor Eredivisieclubs: welke merken worden online het meeste geactiveerd?

Download het rapport en lees alles over de prestaties van de Nederlandse voetbalshirtponsors!