Bel ons: +31 (0)76 763 06 00
Zoekwoordenonderzoek

Je wilt de concurrentie aftroeven in Google. Want hoog in Google staan betekent meer bezoekers en conversie. Maar dan moet je eerst weten waar de kansen liggen. Dat bereik je met een zoekwoordenonderzoek. Lees hier hoe wij voor jou succes realiseren.

Zoekwoorden onderzoek: de voordelen

  • De basis van al je SEO diensten
  • Ontdek op welke zoekwoorden SEO kansen zitten
  • Concreet advies voor verbeteringen door heel je site heen
  • Je website wordt beter gevonden door zoekmachines
  • Direct zien waar grote kansen voor jouw bedrijf liggen

Wat heb je aan een zoekwoorden onderzoek?

In een zoekwoorden onderzoek brengen we samen met jou enorm veel zoekwoorden in kaart. Welke huidige zoekwoorden spelen nu al een belangrijke rol? Welke woorden gebruikt je doelgroep om bij jou uit te komen? En wat is commercieel gezien enorm belangrijk voor je? Hoe is de (online) bedrijfsstrategie? Willen jullie bijvoorbeeld binnenkort andere markten aanboren of nieuwe producten dan wel diensten introduceren, die ook nieuwe zoekwoorden met zich meebrengen? Bij een uitgebreid zoekwoordenonderzoek wordt er antwoord gegeven op kansen vanuit de SEO invalshoek. Bovendien is een SEO zoekwoordenonderzoek de basis voor al je SEO optimalisaties. Hierin staat immers precies op welke zoekwoorden je moet inspelen.

Het zoekwoorden onderzoek is een belangrijk deel van het SEO adviesrapport. Daarin staan alle kansen en actiepunen uitgebreid verwerkt, zodat je aan de slag kunt gaan met de zoekmachine optimalisatie van jouw website.

Data, data & nog eens data

Zodra we samen alle zoekwoorden in kaart hebben gebracht, gaan we vanuit verschillende bronnen data verzamelen en classificeren. Hoeveel zoekvolume zit er maandelijks exact op deze zoektermen? Op welke zoekwoorden worden jullie nu al geranked? En op welke positie dan? Vervolgens brengen we van zowel het totale domein als per pagina de autoriteit in kaart. Autoriteit is nog altijd dé belangrijkste pijler van de ranking in Google, en wordt vaak onderschat. Jullie autoriteitscijfers zetten we op zoekwoord niveau af tegen de top 10 concurrenten. Dit geeft een mooi overzicht van data. Al deze data gaan we vervolgens classificeren door middel van onze formule. Kort gezegd komen hier een drietal belangrijke waardes uit.

Zoekwoordenonderzoek analyse

Nu we deze berg data hebben, kunnen we van start met de analyse. Door zoekwoorden samen te pakken die hetzelfde betekenen of een verband met elkaar hebben, kun je van start met schrijven van sterke SEO copywriting. Per pagina kunnen we precies in kaart brengen op welke zoekwoorden je moet inspelen, zodat je in de organische zoekresultaten kunt stijgen. Slim, toch?

Meer over zoekmachine optimalisatie

Bij Fingerspitz krijgen we geen genoeg van online marketing. We zitten dan ook continu bovenop de laatste trends, nieuws, ontwikkelingen en strategieën. Die kennis delen we graag met jou.

Lees ons SEO blog!

Benieuwd welke keywords jou succes brengen?

Neem dan contact met ons op en we kijken samen hoe we jouw website beter vindbaar kunnen maken voor alle potentiële klanten.