Bel ons: +31 (0)76 763 06 00
Voortraject nieuwe website

Je wilt geen kansen missen bij de bouw van je nieuwe website. Een sterke voorbereiding geeft je een voorsprong in SEO en de snelheid van je websitetraject. Voorkom dubbel werk of grote blunders en begin met een slim voortraject.

De voordelen van een Voortraject nieuwe website

  • Gericht technisch en funcioneel advies voor geschikte webbouwer
  • Een sterke SEO sitestructuur
  • Neem je bestaande SEO waarde mee naar je nieuwe site
  • Een prettige gesprekspartner tijdens het proces

Een vliegende start met behulp van een Request for Proposal (RfP)

We beginnen bij het begin. Veel bedrijven vinden het lastig te bepalen waar een website zowel technisch als functioneel aan moet voldoen. Dat kunnen wij ons goed voorstellen als je niet dagelijks met de materie bezig bent. Afhankelijk van jouw online strategie en doelstellingen kunnen we in samenwerking met jou een Request for Proposal opstellen. Hierin staat aan welke features jouw toekomstige website moet voldoen. Met behulp van dit waardevolle document kun je vervolgens bij de shortlist van webbouwers een heel gerichte offerte aanvragen. Nu je weet aan welke specificaties jouw website moet voldoen, kun je ook een betere keuze maken.

De webbouwer is gekozen, wat nu?

Achterover leunen en wachten tot go-live zit er niet in. Afgezien van het feit dat er waardevolle content moet worden geschreven, moet er ook nagedacht worden over de site structuur. Een radicale wijziging vanuit de huidige websitestructuur kan bovendien zorgen voor een flinke SEO dip. Idealiter is de site structuur met bijbehorende URL’s gebaseerd op een recent SEO zoekwoordenonderzoek. Naar ons idee een echt specialistenwerkje dus, wat in nauwe samenwerking gebeurt met jouw organisatie. Want je site structuur en bijbehorende menustructuur moet natuurlijk ook vanuit commercieel oogpunt staan voor wat jullie op strategisch niveau willen behalen.

Voor livegang: goed begonnen is half gewonnen

Livegang komt steeds dichterbij en een testomgeving is inmiddels beschikbaar. Dit is hét moment dat Tag Manager ingericht kan worden. Dit is een container die op elke pagina van je website komt te staan. Vervolgens kunnen we vanuit deze container zonder tussenkomst van de webbouwer allerlei tags toevoegen met bijvoorbeeld Google Analytics voor je webstatistieken of E-commerce tracking op de bedankpagina van je webshop. Ga je op een later moment ook aan de slag met bijvoorbeeld dynamische remarketing via Facebook? Geen probleem. Deze Tag Manager container is continu aanpasbaar.

Neem de huidige SEO waarde mee naar je nieuwe site

Je huidige site bestaat wellicht al een behoorlijk tijdje. Dat is in de meeste gevallen Google niet ontgaan en betaalt zich terug in een domein- en pagina autoriteit. Als je een nieuwe website krijgt, wil je niet dat deze waarde niet verloren gaat. Dat zou natuurlijk zonde zijn. Door middel van een migratieschema zorg je ervoor dat de oude URL verwijst naar de best passende nieuwe URL. Ook hier kunnen onze specialisten jou ondersteunen.

Jouw ideale traject

Onze diensten bieden wij afzonderlijk aan, maar ook als één traject. Samen bepalen we wat het optimale traject is voor jouw bedrijf. Wellicht heb je deels de kennis, resources of mankracht in eigen huis. In nauwe samenwerking met jou bepalen we wie wat doet!

Meer over zoekmachine optimalisatie

Bij Fingerspitz krijgen we geen genoeg van online marketing. We zitten dan ook continu bovenop de laatste trends, nieuws, ontwikkelingen en strategieën. Die kennis delen we graag met jou.

Lees ons SEO blog!

Iets voor jou?

Wij investeren altijd een uurtje om de mogelijkheden voor je te onderzoeken. Laat ons weten wat je vraag is, dan maken wij tijd vrij om je te helpen.