Bel ons: +31 (0)76 763 06 00
Real Time Bidding

Je zoekt een oplossing om effectief en gericht je doelgroep te bereiken. Dat doe je door te bieden op relevante advertentieruimte, op het juiste moment. Real Time Bidding (RTB) is de oplossing.

Real Time Bidding zetten wij in voor

  • AutoTrack
  • AA Drink

De voordelen van Real Time Bidding

  • Toon de advertentie op het juiste moment aan de juiste doelgroep
  • Lagere CPM dan rechtstreeks inkopen
  • Doormiddel van retargeting blijf je onder de aandacht
  • Perfect voor branding

Real Time Bidding, hoe werkt het?

Wereldwijd worden er elke seconde van de dag duizenden websites  bezocht op het internet. Deze websites verdienen geld met het aanbieden van advertentieruimte. Advertentieruimte waar je via RTB op kunt bieden en waar je dus je advertentie kunt plaatsen.

Op basis van jouw doelgroep en hun interesses kies jij ervoor op een bepaalde website wel, of juist niet te adverteren. Door middel van een geautomatiseerd systeem (programmatic buying) krijgen wij bij elke bezoeker op een site die zich bij ons netwerk heeft aangesloten een signaal, een zogenaamd ‘bid request’. Dit bid request bevat de kenmerken van de bezoeker.

Segmenteren van je doelgroep

Wanneer de kenmerken van deze bezoeker voldoen aan de eisen die jij als bedrijf hebt gesteld, kun je bepalen of je mee gaat bieden om deze persoon een advertentie te laten zien. Op deze manier kies je ervoor aan wie je welke boodschap op welk moment toont.

Je kunt je doelgroep segmenteren uit diverse kenmerken en een combinatie daarvan.

  • Website URL (bijv. www.NU.nl)
  • Profiling (Bijv. 23 jaar oud, gezin bestaat uit 4, autoliefhebber)
  • IP Adres (Bijv. alleen mensen op de WiFi bij een vakbeurs)
  • Techniek (Bijv. iPhone bezitters)
  • Netwerk (Bijv. Sanoma, TMG, Marktplaats, Improve Digital, Double Click, etc)

Real Time Bidding in de praktijk!

Bijvoorbeeld: zo kun je ervoor kiezen 14 tot 19-jarigen op voetbal gerelateerde websites te targeten of bijvoorbeeld mannen tussen de 25 en 44 jaar die fan zijn van auto’s en een website over de Formule 1 bezoeken.

Bannering wordt vaak als irritant ervaren. Door zo goed mogelijk te targetten zorg jij ervoor dat je de juiste doelgroep aanspreekt en dat je budget goed besteed wordt. Door de relevantie wordt de boodschap juist als positief ervaren.

Vraag advies

Wil je effectief en gericht adverteren? Heb je advies nodig? Neem contact op en een van onze specialisten geeft antwoord.