Bel ons: +31 (0)76 763 06 00
Influencer marketing

Influencer marketing bewijst keer op keer een effectief en essentieel onderdeel van een marketingstrategie te zijn. Maar hoe begin je hieraan? En waar moet je aan denken?

Wat heb je aan influencer marketing?

  • Snel en gemakkelijk je doelgroep bereiken
  • Vergroot je authenticiteit
  • Kom natuurlijk en ongedwongen over
  • Vergroot je zichtbaarheid
  • Trigger je doelgroep om je product of dienst te proberen

Influencer marketing, wat is dat?

Bij influencer marketing zet een bedrijf een persoon of groep in om invloed uit te oefenen op haar doelgroep. De mediagebruiker kan alles volgen en heeft hierdoor het gevoel de persoon of groep echt te kennen. De influencer informeert én inspireert zo de groep volgers op een bepaald gebied. Zo deelt een #fitgirl bijvoorbeeld via Instagram welk merk sportkleding zij graag draagt. En biedt HubSpot influencers binnen de online marketing een platform om hun kennis te delen via een eigen blog. Voor zowel B2C als B2B is influencer marketing een uitstekende manier om je product of dienst te promoten.

Hoe ga je te werk?

De cijfers liegen er niet om; consumenten zijn 71% meer overtuigd een aankoop te doen wanneer er op social media naar wordt verwezen. En 81% van de consumenten vertrouwt advies en informatie op blogs.

Hoe pak je dit nou aan?

  • Stel vast wat je wil bereiken met de campagne. Wil je naamsbekendheid genereren, of een dienst of product promoten? En op welke social media kanalen is jouw doelgroep te vinden?
  • Stel KPI’s op.Maak een nulmeting om in kaart te brengen wat je daadwerkelijk met de strategie bereikt en of deze succesvol is.
  • Zoek zorgvuldig een passende influencer. Belangrijk is dat deze persoon in dezelfde branche zit als jouw dienst of product. De content van de influencer moet wel relevant zijn voor de volgers en dus jouw doelgroep. Analyseer goed wat voor content deze persoon voorheen heeft gedeeld. Dan ben je er zeker van dat het qua stijl aan de gestelde eisen voldoet en van hoge kwaliteit is.
  • Maak een duidelijke afspraak over wat voor samenwerking je aangaat met de influencer. Betaal je deze persoon voor de gecreëerde content? Of vraag je dit in ruil voor jouw product of dienst?

Beïnvloed je doelgroep

Er zijn veel verschillende soorten influencers die op meerdere platformen actief zijn. Weet je niet welke influencer via welke social media kanalen jouw doelgroep het best bereikt? En wat voor samenwerking je met deze influencer aan moet gaan? Wij helpen je met het opzetten van de perfecte influencer marketing strategie!