Bel ons: +31 (0)76 763 06 00
Inbound marketing

Vang de aandacht, overtuig, converteer potentiële klanten en maak een ambassadeur van ze met inbound marketing, dé methodologie waarbij bezoekers dolgraag bij jóu converteren!

Inbound marketing zetten wij in voor:

  • Holmatro
  • Notenboom

De voordelen van een sterke inbound marketing strategie:

  • Laat je organisatie groeien met de ideale mix van (online) marketing tools
  • Haal interessante prospects binnen met relevante content
  • Geautomatiseerd leads & prospects genereren van hoge kwaliteit
  • Zorgt dat je marketing, sales & service activiteiten op elkaar afgestemd zijn
  • Stop met cold selling: creëer een mindset, gericht op het aantrekken van klanten

Van onbekend naar inzicht en resultaat

Zelf leads benaderen is niet meer van deze tijd. Cold calling werkt niet meer en potentiële klanten zitten bovendien helemaal niet te wachten op je verhaal. Plus, het brengt hoge kosten met zich mee, en dat terwijl het conversiepercentage tergend laag blijft. 

Daarnaast wordt online adverteren steeds duurder. Advertentiekosten stijgen, de concurrentie groeit, en online aanwezig zijn is geen verkoopmiddel op zich meer. Ook het aantal online bezoekers is gegroeid: het is lastig om de aandacht te vangen, te behouden en ook nog te overtuigen.

Daarom is het belangrijker dan ooit om relevant te zijn voor je klanten, én efficiënt te blijven om de kosten te drukken. Een multichannel aanpak is nodig waarbij je aanwezig bent en overtuigt, zelfs vóórdat je het gesprek begint. Inbound marketing creëert een toolset die juist dát voor je realiseert.

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is een set aan digitale opties, zoals kanalen en tools, die ervoor zorgt dat klanten jouw bedrijf vinden, converteren en uiteindelijk worden omgezet naar een klant of zelfs ambassadeur, door uiterst waardevol te zijn voor die klant. Een belangrijk onderdeel hiervan is een sterke content marketing strategie.

 

Continue groei

Inbound marketing is een langlopend traject. Het staat centraal in je online strategie. Continue groei is daarbij een belangrijk doel en resultaat.

In je inbound marketing strategie staat je klant centraal. Je focust je op de problemen en oplossingen van deze klant. Door hierop in te haken, wordt je waardevol. De eerste stap voor een misschien wel langdurige relatie is gezet.

Op basis van het gedrag van je potentiële klanten, leads of huidige klanten, voorzie je hen van relevantie informatie. Langzaamaan leer jij je leads beter kennen, en weet je beter hoe je ze kunt helpen. Zo groeit ook de waarde die zij voor jóu hebben.

Gepersonaliseerde één-op-één communicatie maakt je leads warmer en warmer. Weliswaar gesimuleerd en geautomatiseerd, maar zo lang je relevant bent, geeft dat niet. Door deze fijne dialoog en gedragskenmerken creëer je een eindeloze toestroom aan data, en kun je segmenteren op basis van interesse en gedrag. 

Hoe ga je aan de slag met inbound marketing?

We onderzoeken wie je doelgroep is en specificeren de doelgroep op basis van verschillende kenmerken. Hoe neemt de doelgroep aankoopbeslissingen? Welke doelen wil de doelgroep bereiken? Waar bevindt de doelgroep zich? Wat is het online gedrag, en welke klantreis ?

Vervolgens kijken we welke content relevant is tijdens het aankoopproces, afgestemd met de situatie van de bezoeker: vreemdeling, prospect of zelfs klant. Denk hierbij aan benchmarks, blogs, cases, calculators, ebooks, follow-up informatie, how-to handleidingen, infographics, webinars, whitepapers, events, en meer.

Dan is het zaak om de doelgroep te vinden, en te bereiken. Moet je aanwezig zijn op Google? Of juist vooral focussen op social media? Heb je al een bulk aan website bezoekers die je kunt laten converteren? Kortom: tijd voor de distributie van je kennis!

Ten slotte zorgen we dat de volledige klantreis, ofwel de customer journey, wordt ingevuld. Met slimme marketing automation software worden touchpoints gebruikt o op het juiste moment de volgende stap te kunnen zetten.

Inbound marketing tools

Samen bepalen we welke inbound marketing tools nodig zijn om jouw doelen te behalen, en succesvol te worden.

De eerste stap zetten naar een inbound marketing aanpak?

De implementatie van een inbound marketing strategie is niet niks. Dat snappen we. Het vergt nogal wat van je organisatie, of je marketing afdeling. Geen paniek: door klein te beginnen is er niets aan de hand. Met kleine stapjes groei je uit tot een inbound marketing expert!

Boek een inbound marketing workshop!

Je kunt eenvoudig kennismaken met inbound marketing, door een buyer persona’s en customer journey workshop. Hiermee leer je jouw (potentiële) klant kennen, zijn problemen, de klantreis & mogelijke flows. Je weet hierna of het iets voor jullie is en hoe deze aanpak zorgt voor betere online resultaten.!

Vraag een workshop aan!

Waarom samenwerken met Fingerspitz?

Een uitgebreide aanpak & srategie die hoort bij een inbound marketing traject, kan complex overkomen. Gelukkig sta je er niet alleen voor. Fingerspitz helpt bij het inrichten en beheren van je inbound marketing strategie. Als Customer Value Specialist en Inbound Marketing-gecertificeerd bureau, ondersteunen we je volledig, op maat naar jouw behoeften.

Samen met een van onze teams wordt je volledig ondersteund in het realiseren van klanten door een set aan online best-practises. Dit doen we stap voor stap, zodat je gestructureerd & volgens een trendlijn kunt groeien. Door uiteindelijk het proces te analyseren en te optimaliseren zorgen we ervoor dat de cijfers voor zich gaan spreken.

 

Start met een pilot

Vraag een gratis demo aan en wij laten zien hoe het in de praktijk werkt. Neem contact met ons op voor meer informatie. We zien je snel!