Google+ Post Ads binnenkort zichtbaar in Google Display Netwerk

Adverteren via Google+, het was nog niet eerder mogelijk. Google heeft in de tussentijd echter zeker niet stilgezeten. In plaats van adverteren binnen het platform, komt Google met een nieuwe manier van adverteren. Bedrijven kunnen binnenkort hun Google+ berichten (+Post Ads) promoten in Display advertenties die zichtbaar zijn in het Google Display Netwerk (GDN). Bedrijven kunnen eerder geposte foto’s, video’s en andere Google+ berichten promoten in het GDN via de Google interface. Onder het Google Display Netwerk vallen meer dan 2 miljoen websites.

+Post Toyota

Hieronder zie je een voorbeeld van een +Post van Toyota. De advertentie verschijnt zowel op GDN sites als op mobiele apparaten. Wanneer gebruikers op een advertentie klikken, zien ze alle eerdere reacties op het bericht. Sociale annotaties verhogen de doorklikratio, blijkt uit onderzoek. Naast het geven van commentaar, kunnen gebruikers de content delen en zich aansluiten bij een live Google Hangout. Toyota, RITZ crackers en Cadbury zijn de eerste bedrijven die gebruikmaken van de +Posts. Na het verzamelen van feedback van deelnemende bedrijven, is Google van plan om het platform verder uit te rollen.

Lees meer over

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.