Tip van de week (SEO): Vul de title tags en meta description in voor iedere pagina.

Waarom is dat belangrijk? Bij iedere zoekopdracht die in Google verschijnt, zien we deze title tag en meta description staan:

(in dit geval is de zoekopdracht Fingerspitz)

De title tag is de titel van je pagina. Deze kan je in het CMS-systeem vaak handmatig invullen. 

Zoals je wellicht hebt gezien, heeft Google de lengte van de titles aangepast (dus ook die van ons). Het is een van de veranderingen die Google de afgelopen tijd heeft doorgevoerd.  Zoals we al in dit nieuwsbericht eerder vermeldden, is de lay-out van Google veranderd. 

Kort de veranderingen op een rij

  • Titles worden niet langer onderstreept:

  • Lettertype van titles zijn groter
  • De website URL onder de titles zijn verkleind
  • Titles van site-links zijn vergroot en de onderstreping is weg

Belangrijk om op te letten

  • Bij de title gaat het om de breedte, niet om de hoeveelheid tekens
  • Hoofdletters nemen meer ruimte in beslag en een W is breder qua letter dan een i.
  • Zoekopdrachten die voorkomen in je title of meta description worden vetgedrukt getoond en zijn dan breder.
  • Als je rekening houdt met 49 tot 55 karakters voor de titles en 156 tekens voor de meta descriptions past het in de meeste gevallen:
    • 57 characters (81.6%)
    • 56 characters (91.6%)
    • 55 characters (95.8%)
    • 53 characters (98.7%)
    • 49 characters (99.9%)

Introductie nieuwe tool voor title tags

Op Moz vind je een handige tool waarmee je kunt controleren of de lengte van je titles voldoen aan de nieuwe lay-out van Google zoekresultaten pagina’s.

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.