80% uplift in mobiele conversies – Smart Lab #41

leestijd 2 minuten
25 juni 2020




Video transcript

IVOL is een groot online warenhuis met meerdere webshops. Eén daarvan is whiteboard-flipover.nl waarvan ook de mobiele webshop super belangrijk is. En door die mobiele shoppers een klein beetje onder druk te zetten, zagen we het conversieratio met 80% toenemen!

In deze Smart Lab leg ik je precies uit hoe we dat hebben gedaan.

in Smart Lab testen we de slimste tricks en tools, voor snellere groei met online marketing. Om de week delen we een nieuwe video. Wil je niks missen? Zorg dan dat je je abonneert!

46% van alle sessies op deze webshop, vinden plaats op mobiel. Bijna de helft dus. Maar het conversieratio op mobiel in e-commerce is lager. We realiseerden een uplift van 80% in het conversieratio.

Wat we hebben gedaan, is het toevoegen van een countdown timer op productpagina’s. Daarmee zeiden we dus: ‘je hebt nog precies zoveel uur, minuten en seconden om te bestellen om je product morgen in huis te hebben!’

De conversieratio steeg met maar liefst 80%. Maar er is wel één kanttekening die ik moet plaatsen: de gemiddelde orderwaarde viel lager uit, waardoor de uiteindelijke mobiele opbrengst redelijk gelijk bleef.

Toch is dit geen mislukt experiment. We gaan dit doortesten op andere webshops en pagina’s, om ook die orderwaarde op te krikken.

Laat in de comments weten wat je van dit experiment vindt, of als je vragen of ideeën hebt.

Over twee weken ben ik terug, met een nieuw experiment. In de tussentijd kun je onze andere experimenten terugkijken in onze Smart Lab playlist. Tot dan!