Open usability lab voor eyetracking onderzoek gelanceerd

Met eyetracking apparatuur registreren we met oogbewegingen het kijk- en navigatiegedrag van testpersonen. Dit levert, in combinatie met persoonlijke interviews, verbazingwekkend nuttige resultaten op. En concrete aanwijzingen ter verbetering van de gebruiksvriendelijkheid. Wij zijn het eerste bureau in West-Brabant met eyetracking apparatuur. Het lab is vrijblijvend toegankelijk voor organisaties.

Leer van andermans ogen

Gebruiksvriendelijkheid is voor veel organisaties een belangrijke peiler. Het zorgt in veel gevallen voor succes. Eyetracking onderzoek biedt naast alle webanalytics een completer beeld van websitegebruik. De focus van de ogen, de kijkrichting, paginaonderdelen die volledig overgeslagen worden, alles wordt opgeslagen. En dat geeft nieuwe inzichten, over de context en structuur bijvoorbeeld of over het effect van foto’s, video’s, kleuren of (afwijkende) lettertypes. De analyse van alle gegevens in combinatie met persoonlijke interviews met de testpersonen levert altijd concrete verbeterpunten op.

Een dergelijk onderzoek is interessant bij bestaande websites en ondersteunt ons bij conversie optimalisatie trajecten. Maar het is ook belangrijk in de ontwikkelingsfase van nieuwe websites, om de beste keuzes te kunnen maken. Met behulp van onze eyetracking apparatuur krijgen we direct inzicht in de optimalisatiemogelijkheden van websites en apps en zijn we in staat om onze klanten echt van de beste adviezen te voorzien. Een stukje extra kwaliteit dat wij belangrijk vinden.

De eerste in West-Brabant

Wij zijn de eerste in West-Brabant met deze eyetracking apparatuur. Daarom stellen we ons lab graag open voor organisaties om vrijblijvend kennis te maken met deze testmethode, om zelf te ervaren hoeveel nieuwe inzichten een dergelijk onderzoek biedt.

Privé kennissessies ter introductie

Ter introductie van deze testmethode organiseren we op vrijdag 18 juli en vrijdag 26 september in samenwerking met E-sites privé kennissessies, waarbij je ons eyetracking device onder begeleiding van een specialist zelf kunt uitproberen. Zo ervaar je direct hoeveel nieuwe inzichten eyetracking onderzoek je oplevert.

In 30 minuten leer jij de apparatuur kennen en analyseer je zelf een website. Ook kun je een testpersoon, die onbekend is met jouw organisatie en website, naar je eigen site laten kijken. Met concrete verbeterpunten als resultaat. Benieuwd wat hier uit komt? Kom dan ook!

Datum: Vrijdag 18 juli (VOL) en vrijdag 26 september
Tijd: Tussen 08.00 - 17.00 uur.
Sessie: 30 minuten per persoon.
Locatie: Reduitlaan 29 te Breda.

Ook interesse in het bijwonen van E-fuel VIP? Meld je aan! 

Wees er snel bij, want er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Je hoort na je aanmelding op welk tijdstip we jouw sessie hebben ingepland.



Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.