Customer Data Platforms: is de B2B er klaar voor?

Doe mee met het onderzoek!

Uit onderzoek van Emerce blijkt dat marketeers de komende jaren tot 25% méér gaan investeren in marketingtechnologie. Customer data solutions, zoals een CDP, zijn daarbij prioriteit nummer één.

Customer data platforms zijn de toekomst. In Amerika maakt al bijna 50% van alle bedrijven gebruik van een CDP. In Nederland maken de grootste B2C-jongens er ook al gebruik van. What's next?

Een Customer Data Platform - ofwel CDP - is dé kans voor marketeers - zowel B2B als B2C - om persoonlijkere, relevantere content te delen, dankzij nieuwe data. Want data uit je belangrijkste kanalen - van call centers tot sales data, en van mobiele apps tot social media - worden gebundeld om een extreem waardevolle dataset mee te samensmelten. Die data wordt begrijpbaar gemaakt en verscheept naar al je diensten en producten.

Veel van je online marketing diensten bouwen op de data die afkomstig is uit zo'n CDP. Denk aan:

  • A/B Testing op webpagina's
  • Advertising
  • Analytics
  • CRM systemen
  • E-mail marketing
  • Personalisatie in web content & advertenties
  • Raw data
  • SMS- & push-notificaties
  • Warehouses

CDP's in de B2B: zijn we er klaar voor?

In de B2C zijn CDP's razendpopulair. Ook voor de B2B is het gebruik maken van een CDP interessant. We zijn erg benieuwd naar jouw gedachten over CDP's.

Draag bij aan hét CDP-onderzoek voor de Nederlandse B2B-marketeer als je...

  • ... actief bent in de Nederlandse B2B-markt, in welke industrie dan ook
  • ... wilt weten hoe een CDP in de toekomst onmisbaar wordt voor jouw online marketing campagnes
  • ... 3 minuutjes tijd hebt

Ontvang exclusieve benchmarkcijfers + uitgebreide whitepaper over CDP's

Als deelnemer aan het grootste CDP in de B2B-onderzoek van Nederland ontvang je exclusief de benchmarkcijfers voortkomend uit dit onderzoek. Geen ander platform krijgt deze data in handen. Ook schrijven we speciaal voor de deelnemers een uitgebreide whitepaper over CDP's, zodat het voor jou helemaal duidelijk is waar je in de toekomst rekening mee moet houden.

Doe mee met het onderzoek!

Lees meer over