Experimenteren met prijsweergave – Smart Lab #30

leestijd 2 minuten
25 juni 2020

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video’s!

Transcript

Er zijn veel manieren om je prijs weer te geven op je productpagina: met of zonder euroteken, of het aandikken van de vanaf-prijs bij een mooie aanbieding. Dit zijn kleine, simpele verschillen, die behoorlijk wat impacht hebben op het aantal conversies. Daarom moet je testen wat het beste werkt. Wij probeerden er een paar uit, en verhoogden de opbrengst met bijna 10%!

Voor Plein.nl gingen we spelen met de weergave van de prijs van het product op de productpagina. In dit geval pasten we de prijsweergave van een mooie aanbieding aan op twee plekken: we haalden het euroteken weg bij de prijs, én we vergrootten de oude prijs van het product. Voor de rest waren de pagina’s precies hetzelfde.

En inderdaad, deze minimale verschillen hadden een grote impact op de uiteindelijke opbrengsten. Die namen met maar liefst 9,76% toe.

Het euroteken associëren we met kosten

Mensen associëren het euroteken namelijk met kosten. Zeker bij hogere bedragen is dit het geval. En als er iets is wat niemand leuk vindt, dan zijn het wel kosten.

Als je het euroteken dus weghaalt, neem je een pijnpunt weg. Mensen hebben minder het gevoel dat ze met hoge kosten zitten.

Zo zie je maar: er valt altijd wel iets te optimaliseren aan je webshop. Zolang je het niet probeert, weet je niet of het effect heeft.

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video’s!