Spelen met USP’s in Ads – Smart Lab Aflevering #26

leestijd 2 minuten
10 maart 2020

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video’s!

Transcript

Een succesvolle organisatie heeft sterke USP’s. Die staan ongetwijfeld ergens genoteerd op de website: laagste prijsgarantie, vandaag besteld morgen in huis, of support die dag en nacht bereikbaar is. En zo zijn er nog tal van USP’s.

USP’s in Google Ads

In Google Ads is de 2e kopregel van je advertentie een mooie plek om een USP in op te nemen. Mensen zijn daar namelijk gevoelig voor.

De vraag is alleen: welke USP werkt nou het beste?

Er is natuurlijk maar één manier om daar achter te komen: en dat is door het te testen.

Voor een klant namen we alle 6 USP’s mee in de AdWords-advertenties. Daarbij lieten we de 1e kopregel en de omschrijving steeds hetzelfde: alleen de 2e kopregel bevatte nu een USP.

Hoger conversiepercentage

Zoals verwacht zagen we verschillen in de klikratio’s van de advertenties. Maar dat was nog niet eens het meest opvallende, want bij de conversiepercentages zagen we nóg grotere verschillen. Sommige advertenties presteerden 5 keer zo goed dan anderen!

De conclusie is duidelijk: probeer eens af te wisselen met USP’s in je advertenties. Als je het niet test, weet je nooit of het effect heeft.

Doelgroepen

De volgende stap die je kan maken, is kijken bij welke doelgroep een bepaalde USP het beste werkt. Als je ziet dat een bepaalde USP beter werkt voor een bepaalde groep mensen, bijvoorbeeld leeftijd, locatie of apparaat, kun je je biedingen hierop optimaliseren.

Succes met experimenteren, en fijn weekend!

 

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video’s!