Google Store Visits - Smart Lab Aflevering #19

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video's!

Dat e-commerce een steeds groter aandeel krijgt in de totale economie, wisten we al lang. Toch blijven offline aankopen ontzettend belangrijk. Zeker voor branches zoals de woonbranche.

Samen met Pronto Wonen heeft Fingerspitz het koopgedrag van mensen onderzocht die op zoek zijn naar nieuwe meubels. Daarvoor doken we onder andere in bestaande data.

Al snel bleek dat het koopgedrag van meubelzoekenden er als volgt uitziet, in het geval van een samenwonend stel of gezin:

  1. Meestal gaan vrouwen het internet op om inspiratie op te doen, op bijvoorbeeld Pinterest en moodboards.
  2. Meubels wil je in het echt zien. Daarom gaan - meestal ook alleen de vrouwen - naar de showroom, om te kijken hoe de meubels daadwerkelijk zijn.
  3. Pas bij een tweede of zelfs derde bezoek aan de showroom wordt de portemonnee getrokken. Bij dit beslissende moment is pas vaak de man aanwezig.

Met name in de fase waarin een vrouw inspiratie op doet, is het van groot belang om online goed vindbaar te zijn. Ook op latere momenten: wanneer iemand zoekt naar de adresgegevens van de showroom, bijvoorbeeld.

Online prestaties zijn dus ontzettend belangrijk, óók als een groot deel van je conversies offline plaats vindt.

Pronto Wonen is als één van de eersten gewhitelist voor de bètaversie van Google Store Visits. Daarmee kunnen offline conversies die in bijvoorbeeld de showroom worden gemaakt, maar zijn ondersteund door een AdWords-advertentie, worden bijgehouden. Ontzettend waardevolle informatie.

Wij zijn hiermee aan de slag gegaan. Wil je weten welke conclusies we kunnen trekken? Check dan Smart Lab!

Lees de complete omnichannel case voor Pronto Wonen!

Abonneer je nu op Smart Lab!

Bekijk alle Smart Lab video's!