Benchmarkonderzoek: de status van Marketing Automation in Nederland

Al jaren is marketing automation een topprioriteit voor Nederlandse marketeers. Niet gek, want marketing automation heeft zijn enorme waarde al bewezen. Marketing automation laat marketing én sales relevant zijn voor de doelgroep, leads en prospects, op een veel hoger niveau. Bovendien is de algehele samenwerking tussen marketing en sales veel efficiënter.

Internationaal research heeft al genoeg interessante feiten opgeleverd:

  • 89% van de bedrijven wereldwijd die marketing automation inzetten, boekt hier successen mee.
  • Al 53% van de bedrijven in heel Noord-Amerika en Europa zet marketing automation in. 37% geeft aan hier spoedig mee te willen starten.
  • Slechts 10% van de bedrijven geeft aan voorlopig geen interesse te hebben in de implementatie van marketing automation.

Hoe zit het met Nederland?

De onderzoeksresultaten beantwoorden onder meer de volgende vragen:

  • In welke branches is marketing automation het meest succesvol?
  • Welke software is op dit moment het populairst?
  • Wat is het belangrijkste doel waar marketing automation voor wordt ingezet?

Ontvang als eerste het benchmarkonderzoek!

Ben jij:

  • actief in de marketing- en/of sales-afdeling van je organisatie;
  • al bezig met marketing automation, of overweeg je hier in de (nabije) toekomst mee te gaan beginnen;
  • of ben je juist vastbesloten dat marketing automation helemaal niet werkt voor jouw organisatie?

Kortom: heb jij interesse in het onderwerp marketing automation?

Dan is het benchmarkonderzoek zeer waardevolle content voor jou. De resultaten in het rapport geven je een onmisbaar inzicht in hoe ver Nederlandse bedrijven zijn met marketing automation, welke software het populairst is, en waar nog veel potentie is. Het enige wat je hoeft te doen om als eerste het benchmarkrapport te ontvangen, is de vragenlijst invullen. 

Vul de vragenlijst in!

Voorgangers deden daar gemiddeld 3,5 minuut over.