Verjaardagsmails – Smart Lab Aflevering #18

leestijd 1 minuut
16 januari 2024

Iedereen vindt het leuk om cadeautjes te krijgen. Zeker als één van de webshops die je graag volgt ineens in het speciaal aan jóu denkt: omdat je jarig bent, krijg je korting!

Als e-commerce ondernemer vraag je jezelf af: wat is hier het effect van? Leveren dat soort e-mails daadwerkelijk iets op? of kost het alleen maar geld?

Dat vroegen wij ons ook af. Tijd om te experimenteren.

Op JohnBeerens.com is al een tijdje een exit intent actief, waarbij bezoekers worden getriggerd zich in te schrijven voor de nieuwsbrief. In ruil daarvoor krijgen ze de hoogste kortingen, én een gratis cadeau op hun verjaardag – bestaande uit 10% korting!

Deze nieuwsbrief heeft inmiddels duizenden abonnees. Niet zo gek, want wie wilt er nou geen korting?!

Rondom de verjaardag van deze abonnees kregen de leden een persoonlijke mail van John. Alleen binnen die tijdsperiode konden ze een bestelling plaatsen met exclusieve korting.

In principe levert een nieuwsbriefabonnee niet direct iets op. Ons doel: kunnen we de gemiddelde waarde van een e-mailadres in het nieuwsbriefbestand opkrikken, met deze verjaardagsmails?

Het resultaat? Dat zie je in Smart Lab!

Abonneer je nu op Smart Lab!