Schaarste - Smart Lab Aflevering #6

"Op = op!"

"Deze actie is alleen vandaag geldig!"

"Nog slechts 22 op voorraad!"

Schaarste in marketing. Het werkt! We willen immers die goede, unieke aanbieding toch niet missen?

We testten het effect van schaarste in advertenties op social media. We voegden slechts één klein visueel effect toe aan de ad.

Het resultaat?

  • Een stijging van 29% aan conversieratio;
  • Een stijging van 10% in CTR;
  • Een daling van maarliefst 44% (!) in kosten per conversie!

Wat we veranderden aan de advertentietekst? Dat zie je in de video!

Abonneer je nu op Smart Lab!

Vorige afleveringen gemist?

Bekijk de volledige afspeellijst!

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.