Instagram introduceert nieuwe business tools

Business tools

Instagram, wie kent deze dienst nu niet? Leuk om foto’s te maken en te delen met vrienden en voor bedrijven een waardevol social media platform met een bereik van 200 miljoen wereldwijde gebruikers.

Met deze insteek lanceert Instagram een nieuwe toolkit onder de naam: Business tools. Hiermee krijgen bedrijven meer inzicht in hun bereik, impressies en betrokkenheid van hun online campagnes op Instagram.

Account Insights

Met deze tool krijg je als bedrijf beter inzicht in brand awareness door middel van impressies, bereik en betrokkenheid van Instagram gebruikers. Heel geschikt wanneer je wilt weten hoe bepaalde groepen op lopende campagnes reageren.

Ad insights

Met Ad Insights worden de prestaties weergegeven van betaalde campagnes. Je kan bijvoorbeeld zien wat de effectiviteit van campagnedoelen zijn en wat het bereik en frequentie daarvan is.

Ad Staging

Ad Staging biedt bedrijven de mogelijkheid om met een team aan campagnes te werken. Heel handig om campagnes in detail uit te werken en vooraf voorbeelden hiervan te bekijken.  

Naast deze informatie kan je als adverteerder nu ook zien wat de beste tijd is om een post of video te plaatsen. Je kan daarmee nu nog beter op de behoeftes van je klanten inspelen. Helaas zijn deze tools nu alleen nog in de Verenigde Staten, Canada en Australië beschikbaar. In Europa zullen we nog even moeten wachten.

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.