Super Slim: Sjoerd

Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan Sjoerd. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.

Q/A: 10 super slimme vragen aan Sjoerd

Sjoerd is lead software engineer. Pardon, Sjoerd? "Ik ben verantwoordelijk voor development binnen Fingerspitz. Kortweg, iets met computers, en alle lastige cijfertjes, nulletjes en tekentjes die op een bepaalde volgorde achter elkaar moeten worden gezet. Heerlijk vind ik dat!"

1. Wat is 100 - (100/1 + (G/L))?

Aha! Die formule herken ik, dat is één van mijn favoriete indicatoren bij het beleggen, de RSI. Snap je?

2. Wie is je favoriete influencer op online gebied?

Lastige vraag. Ik ga dan toch voor Matthias Noback, een PHP-developer die veel doet voor de community en een aantal PHP packages heeft geschreven, waar ik dagelijks gebruik van maak.

3. Wat is/zijn je favoriete on- en offline tool(s) en/of apps?

Op nummer 1 staat PHPStorm. Hier werk ik vrijwel de gehele dag (en avond) in. Maar ik zou ook niet meer zonder Sequel Pro, Vienna en RStudio kunnen.

4. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen?

Toevallig vandaag een opvallend bericht dat speelgoed één van de de snelst groeiende productgroepen wereldwijd is in e-commerce.

5. Wat is je favoriete website of blog?

Een echte favoriet heb ik niet. Iedere ochtend open ik Vienna, een RSS reader die mij een overzicht geeft van een aantal blogs. Dit lijstje met blogs is erg divers: van het Symfony-blog en R-bloggers, tot aan - hoe kan het ook anders - het Google Analytics Blog.

6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken? 

Spareribs gaan er altijd wel in, maar ook tegen een gave doos LEGO om te bouwen zeg ik geen nee. P.S.: als ik dan toch mag kiezen, graag zo’n dikke marinade op mijn spareribs alsjeblieft?

7.  Welk social-media kanaal gebruik je zelf het meest?

Het was een tijdje van mijn radar, maar Twitter is mijn nummer #1 kanaal. Niet zozeer om zelf te posten, maar vooral om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen.

8.  Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen?

“Große r hund isst kleinen hunden essen auf”:

9.  Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom?

Eigenlijk meer een eigenschap;  de snelheid waarmee alles verandert in de online marketing, en natuurlijk ook de development.

10.  Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.

Hard werken, maar minstens net zo hard lachen is echt 100% Fingerspitz!

Lees meer over

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.