Super Slim: Jaap

leestijd 3 minuten
11 maart 2024

Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan Jaap. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.

Q/A: 10 super slimme vragen aan Jaap

Jaap is managing director en eigenaar van Fingerspitz. “Wat ik op verjaardagen vertel? Meestal dat ik een bedrijfje heb dat iets doet met online adverteren. Dingetjes met Google en Facebook, enzo. Mijn bijnaam bij mijn schoonfamilie is overigens ‘Google-Jaap’.”

1. Waar staat de afkorting SSP voor?

“Dat is supply-side-platform. De plek waar uitgevers advertentieruimtes beheren, en ook via verkopen.”

2. Wie is je favoriete influencer op online gebied?

“Eigenlijk heb ik niet 1 influencer. Ik lees veel managementboeken, divers van aard, maar voornamelijk over coaching, sales en het laten groeien van je bedrijf. Als ik moet kiezen voor een influencer dan moet ik toch Neil Patel zeggen. Andere interessante guru’s vind ik Ian Lurie en Michael King.”

3. Wat is/zijn je favoriete on- en offline tool(s) en/of apps?

“Slack is echt geweldig, want hier delen wij met alle collega’s het belangrijkste en interessantste nieuws. En de onwijs vette experimenten die wij uitvoeren. Ik heb verder net een app gedownload, Blinkist, en daar ben ik erg enthousiast over. Hiermee lees je de belangrijkste punten van managementboeken. En het bevat ook een luistersamenvatting. Ideaal dus!”

4. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen?

“Een artikel waarin de toelichting van Adobe over hogere advertentiekosten, maar lager rendement wordt besproken. Dat betekent dat we nog slimmer onze campagnes moeten ontwikkelen.”

5. Wat is je favoriete website of blog?

“Om op de hoogte te blijven gebruik ik de RSS-reader Feed.ly, waarin dus eigenlijk al mijn favoriete blogs langskomen.”

6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken? 

“Vrij weinig eigenlijk. Lastig hoor…. Dan moet ik toch denken een verre reis. Ik zou graag nog een keer richting Boston (USA) willen, die kant op.”

7.  Welk social media kanaal gebruik je zelf het meest?

“Dat is LinkedIn. Misschien een tip: disconnect met mensen waar je al jaren geen contact meer mee hebt, of mee verwacht. Daarmee schoon je de timeline op en kun je jouw actieve relaties beter volgen.”

8.  Welke video heeft je recentelijk geïnspireerd?

“Laatst heb ik deze luchtige opname van een podcast bekeken van Toon Gerbrands, de directeur van voetbalclub PSV. Iemand met heldere en interessante opvattingen over leiderschap en time management.”

9.  Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom?

“Op #1 strategie. Daar zit naar mijn idee de grootste uitdaging, en dit vormt de basis voor succes. Daarnaast moet ik wel, want ik heb collega’s die veel beter zijn in onze belangrijkste specialismen.”

10.  Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.

“Samen elkaar ontwikkelen is 100% Fingerspitz. Zowel qua werk, als in tafeltennissen!”

Lees meer over