TDE en Fingerspitz spelen samen in digital sportmarketing

leestijd 2 minuten
18 oktober 2019

Fingerspitz slaat de handen ineen met het digitale sportmarketingbureau TDE uit Eindhoven. Samen starten we een gezamenlijk team van specialisten op het gebied van online marketing, gericht op kennisdeling en het versterken van elkaars campagnes. Met deze combinatie van specifieke expertise springen we in op de groeiende vraag uit, met name, de sportmarkt.

Online marketing kansen in de sportmarkt  

“De kern van onze dienstverlening bestaat uit de koppeling van technologie aan sportmarketing, dat doen we via de ontwikkeling van platformen en het volledig verzorgen van social media management. Binnen ons team hebben we reeds ingezet op social media advertising, maar we zien ook volop kansen in zoekmachine marketing, diepere web analyses en display advertising. Om zo nog betere scores neer te zetten voor onze klanten. Door de samenwerking met Fingerspitz kunnen we nu het volledige scala aan digitale dienstverlening bieden. Direct op het allerhoogste niveau, met een team opererend vanuit ons kantoor SX in Eindhoven en eveneens vanuit een grote passie voor sport, want daar begint een succesvolle campagne voor ons altijd”, zegt Lennart Boven, manager TDE.

Eind vorig jaar werd Fingerspitz bekroond met twee Dutch Search Awards en onlangs zijn we uitgeroepen tot beste tradingsdesk in de Emerce 100. Jaap Jacobs, managing director: “Fingerspitz is een echte performance speler gericht op technologie. Deze samenwerking met TDE versterkt ons in creativiteit en inspiratie. We zien veel kansen voor online marketing in de sportmarkt en voor automatisering daarvan. Het doel is om vanuit Eindhoven gezamenlijk te bouwen aan een sports dedicated online marketing team voor TDE, powered by Fingerspitz.” 

Over TDE

TDE, een joint venture van Triple Double sportmarketing en E-sites, brengt sportmarketing en internettechnologie samen. Met een grote passie voor sport werkt TDE als digitale partner voor onder meer Opel, Ziggo Sport Totaal, Under Armour, Cannondale, Atletiekunie en MatchDayTV. TDE bedenkt en ontwikkelt digitale platformen, activaties, apps en social media content.

Over Fingerspitz 

Bij Fingerspitz zetten we ons in voor merken als AA Drink, AutoTrack en Deutsche Post. Fingerspitz is actief in onder meer web analytics, zoekmachine marketing en programmatic buying. We investeren in het vergaren van kennis en ontwikkelen eigen tools met het doel om nog meer rendement uit advertentiekanalen te halen.

Lees meer over