Super Slim: Paul

leestijd 4 minuten
10 januari 2024

Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan online marketeer Paul. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend.

Q/A: 10 super slimme vragen aan Paul

Paul is online marketeer bij Fingerspitz. Het laatste jaar richt hij zich met name op Social media- en display advertising. Meestal lopen deze campagnes hand in hand met AdWords campagnes. Zo probeert Paul bij de meeste klanten in de complete funnel aanwezig te zijn.

“Op verjaardagen vertel ik vaak dat ik ervoor zorg dat bedrijven beter vindbaar zijn op het wereldwijde web. Dat is vaak al genoeg om mensen af te laten haken haha.”

1. Flashback Friday: wat is je eerste herinnering aan internet? 

“Ik weet nog goed dat we bij een vriendje ‘stiekem’ op MSN gingen. Zijn pa helemaal over de rooie, had net een belafspraak staan. Dat ging dus mooi niet door ;-)”

2. Wie is je favoriete influencer op online gebied? 

“Dan ga ik voor Rand Fishkin. Ik vind dat wel een mooie vent, goeie snor ook. Helaas las ik laatst op Twitter dat hij zijn beroemde snor heeft bijgewerkt. Eeuwig zonde! Maargoed, naast die snor heeft hij ook iedere week nuttige tips omtrent zoekmachineoptimalisatie. Zijn ‘Whiteboard Friday’ kijkt lekker weg in de trein.”

3. Wat zijn je favoriete apps?

“In het weekend ga ik voor de Fox Sports app. Ideaal om alle voetbalwedstrijden te volgen bijvoorbeeld. Daarnaast kun je dit eenvoudig combineren met een chromecast; ideaal voor in het weekend. Overigens wil ik ook de NOS Teletekst app benoemen, pagina 818 voor de tussenstanden van de Eredivisie. Mooi man, stukje nostalgie!”

4. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen? 

“Ik heb laatst een ontzettende gave case gelezen waarbij eigenlijk alle kanalen wel aan de orde kwamen. Naast de gangbare kanalen kwam hier ook een stukje ‘influencer’ marketing bij kijken. Hier werden we zo enthousiast van bij Fingerspitz dat we dit stukje gaan testen voor een klant van ons, super vet! 

5. Wat is je favoriete website of blog? 

“Ik heb niet echt een favoriete website of blog. Doordat ik ongeveer 50 verschillende ‘online marketing bazen’ volg op Twitter krijg ik dagelijks tientallen blogartikelen in mijn schoot geworpen met interessante cases, experimenten etc. Dat is echt perfect, zeker een aanrader ook; zo zit je lekker dicht bij het vuur.”

6. Waarvoor kunnen we je ’s nachts wakker maken? 

“Om het vliegtuig te pakken naar een warm land, anders kun je mij beter laten liggen. Lekker toch? Er is niets mis met even lekker genieten aan het strand of zwembad. Gelukkig hebben we grootste gedeelte van de winter weer achter de rug, kom maar op met dat mooie weer!”

7. Welk social media kanaal gebruik je zelf het meest? 

“Ik gebruik eigenlijk 3 kanalen even ‘intensief’. Facebook, Instagram voor de lol en Twitter dus om gewoon op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Daarnaast check ik 1x per dag even de laatste Snappies, kan best geinig zijn op zijn tijd.”

8. Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen? (of welke video heeft je geïnspireerd?)

“Ik ga gewoon voor de klassieker; Vroeger toen was het pas Keiglad. Een jaarlijks terugkerend fenomeen als het weer voor de eerste keer gevroren hebt. Wat mij betreft nummer 1!”

9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom? 

“Het interessants vind ik de combinatie tussen de kanalen. Een complete strategie van A tot Z waarbij alles klopt, dat is mooi om te zien! Het allermooiste is dat alles meetbaar is, zo weet je exact wat wel én juist niet werkt.”

10. Tot slot, vul in: … is 100% Fingerspitz.

“Kennis en gezelligheid is 100% Fingerspitz. De gezelligheid en leergierigheid van iedereen is mooi om te zien. Onze wekelijkse kennissessies zijn daar een mooi voorbeeld van. Doordat iedereen zo behulpzaam is, kunnen we elkaar slimmer maken.”

Lees meer over