Super Slim: Kim

Wie is de Fingerspitzer nou eigenlijk en waar halen wij onze inspiratie vandaan? Dit keer stellen we 10 super slimme vragen aan onze content marketeer Kim. Een fijne dosis online marketing braintainment voor het weekend. 

Q/A: 10 super slimme vragen aan Kim

Kim WaningeKim is content marketeer bij Fingerspitz. Ze schrijft, redigeert en beheert de content op onder andere onze website en social media kanalen. Leuk - offline - weetje: eind vorig jaar bracht ze samen met twee vriendinnen het kookboek ‘Gezondigen’ uit. Haar werkervaring als PR medewerker en redacteur wil ze inzetten voor creatieve linkbuilding. 

1. Wat is 6666 - 422 ?

"Cijfers zijn niet echt mijn ding, maar met een beetje hulp: 4902."

Super slim van je.

2. Wie is je favoriete influencer?

"Anna Nooshin. Ik vind haar als ondernemer enorm inspirerend. Ze bewijst dat je puur vanuit een gigantische drive kunt bereiken wat je maar wilt. Ze heeft een populair platform, brengt boeken uit, ontwierp een lingerielijn, is tv-host bij RTL Boulevard en nam deel aan Expeditie Robinson. Ik heb een tijdje haar vlogs gevolgd, maar op den duur werd ik daar wel een beetje moe van. Sowieso zou er een Toren C parodie op vloggen moeten komen: ‘Het is vandaag ehhhh… vrijdag.’"

3. Wat is/zijn je favoriete on- en offline tool(s)?

"Hier bij Fingerspitz heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Slack en Trello. Slack scheelt zó ontzettend veel heen en weer gemail. Trello is perfect als je net als ik van (overzichtelijke) lijstjes houdt. Je kunt het overal voor inzetten: to do’s, planningen, reminders. Voorheen gebruikte ik daarvoor Wunderlist. Voor het maken van afbeeldingen voor bijvoorbeeld social media kun je - wanneer je minder handig bent met programma’s als Photoshop - Canva gebruiken. Tot slot zou ik heel graag een Spector willen hebben, voor het detecteren en opslaan van fonts en kleuren, maar die is helaas nog niet verkrijgbaar."

4. Wat is/zijn de meest gebruikte app(s) op je telefoon?

"Ik verwacht Whatsapp, Facebook, Instagram, Pinterest en Spotify. Niets bijzonders. De meest opmerkelijk app die ik vaak gebruik, is dan die van Funda. We hebben vorig jaar een huis gekocht, dus eigenlijk zou ik de app kunnen verwijderen, maar ik vind het heerlijk om al lopend door de stad de prijzen en het interieur te checken van alles wat te koop staat."

5. Welk(e) online marketing gerelateerde artikel(en) heb jij als laatste gelezen? 

"Onze eigen Fingerspitz blogartikelen over content creatie en een artikel van Jaap op Marketingfacts over de toekomst van linkbuilding. Dat laatste onderwerp vind ik erg interessant, omdat er een grote uitdaging ligt om kwalitatieve backlinks te krijgen door het aanbieden van shareable content. Iets wat veel raakvlakken heeft met (online) PR. Met die reden vind ik het ook interessant om de blogs van Judith van der Rijt te lezen, zij is Digital PR Consultant bij Coopr en schrijft bijvoorbeeld veel over samenwerken met influencers."

6. Flashback Friday: wat zijn je eerste herinneringen aan internet? 

"Naast het geluid van inbellen: een MSN naam met zo veel mogelijk tekens en quotes of lyrics erin, AltaVista als zoekmachine, CU2, Chatpoint en Habbo Hotel (waar dan ‘Bobba’ verscheen als je een scheldwoord intypte), Neopets, de Dollz maker (heel verslavend toen, ik weet ook niet waarom), Napster, Limewire en eigen websites maken in GeoCities en die elke maand weer ombouwen waardoor er eigenlijk altijd ‘under construction’ op stond."

7. Waarvoor kunnen we je 's nachts wakker maken?

"Je kunt me beter wakker houden dan wakker maken. Maar als het echt moet: reizen."

8. Om welke video heb jij recentelijk heel hard gelachen? (of welke video heeft je geïnspireerd?)

"Ik lach niet heel snel hardop om video's, maar bij de fragmenten van De TV Draait Door, LuckyTV en bij de tv-programma's Foute Vrienden en Geer & Goor kun je me - ja, heel fout - echt wegdragen. De preek over 'marketing' van Javier Guzman blijft ook een klassieker. Toch ga ik er een inspirerende ingooien. IJzersterke out of the box commercial dit." 

9. Welk onderdeel van online marketing vind jij het meest interessant en waarom? 

"Linkmanagement. En dan niet per se het stuk waar je vraagt om links of linkjes ruilt, maar het creatieve linkbuilden. Het bedenken van goede link bait zodat je met een artikel en link op bijvoorbeeld LINDAnieuws komt te staan. Hier komen media, (online) PR en online marketing samen: the best of both worlds!"

10. Tot slot, vul in: ... is 100% Fingerspitz.

"Behulpzaamheid is 100% Fingerspitz. Dit zit echt in het DNA van de Fingerspitzer. Niet alleen richting de klant maar ook intern. Er worden hier ontzettend veel trainingen en workshops aan elkaar gegeven en iedereen deelt graag zijn of haar kennis met het team. Een fijne omgeving als je achtergrond (print) media is ;-)"

Lees meer over

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.