Veramerikanisering van ons shopgedrag

Het lekkere weer hebben we (helaas) definitief achter ons gelaten en de winterjassen zijn uit de kast gehaald. De hoogste tijd om jouw webshop voor te bereiden op de komende feestdagen.

Na het lezen van dit blog ga je waarschijnlijk als de wiedeweerga achter je PC of laptop aan de slag met mijn tips. Wedden?

Groei Black Friday in Nederland

Veramerikanisering van ons shopgedragBlack Friday, de dag na Thanksgiving, is in Amerika één van de beste dagen voor de e-commerce. Op deze Black Friday hebben de meeste Amerikanen een vrije dag en gaan zij op jacht naar hun kerstinkopen.

Ondanks dat wij in Nederland niet of nauwelijks bekend zijn met Thankgiving is Black Friday een belangrijk moment voor de webwinkels. Wij Nederlanders gaan namelijk speuren naar mooie deals voor Sinterkerst.

Vanaf 2011 zien we een positieve trend ontstaan:

Bron: Google Trends “zoekopdracht: Black Friday 01-01-’14 – Heden in Nederland.

Ook de zoekwoordplanner van Google geeft een volume weer wat schrikbarend is. Met ruim 200 duizend zoekopdrachten in november kunnen we geruststellen dat Nederlanders op zoek zijn mooie deals.

 

Hoe kun jij met je webshop inspelen op Black Friday?

Optimaliseer je advertentieteksten in Google AdWords rondom Black Friday. Zo ben je éxtra relevant en val jij meer op dan de concurrent.

Ben je toch bezig, neem dan ook ‘Cyber Monday’ mee in je advertentiegroep. Dit is de maandag na Black Friday. Kenners zeggen dat deze dag in Europa misschien nog wel nog interessanter is én meer potentie heeft.

Met een volume van ruim 22.000 de moeite waard om in ieder geval mee te nemen in je campagne.

Schrijf een SEO pagina omtrent Black Friday

Zelfs een aparte SEO pagina kan nuttig zijn. De concurrentie vergeet er namelijk op in te spelen en onderschat Black Friday.

Grote voordeel is dat veel winkels dit onderschatten en dat je binnen jouw niche snel resultaat kunt boeken.

Onderstaande grafiek laat de bezoekerspiek zien van mijn Black Friday blog vorig jaar:

Heb ik je overtuigd? Ga dan dírect aan de slag en wie weet win jij ook koopjesjagend Nederland voor je!

Laat je weten hoe het gegaan is? 

Laat je reactie achter

Om deze website goed te laten functioneren gebruiken wij cookies. Bekijk voor meer informatie ons cookiebeleid. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met het plaatsen van cookies.